MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
XP startdiskette
Fra : Rune Thougaard Krist~

Dato : 24-09-03 17:46

Hvor laver jeg en XP startdiskette.?

jeg har prøvet at lave en ved at højre klikke på A:/ > format > MS-DOS
s.diskette når jeg sætter den i gang siger der er en I/O fejl

mvh. Rune Thougaard

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 24-09-03 18:00

"Rune Thougaard Kristensen" <rune@rtk-design.dk> skrev i en
meddelelse news:3f71ca29$0$13189$edfadb0f@dread15.news.tele.dk
> Hvor laver jeg en XP startdiskette.?

F1 søg på bootdisk

eller www.bootdisk.com.

Hvad skal du bruge dem til?
Det er muligt at installere med en win98 bootdisk.

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Kispus

Dato : 24-09-03 20:14

> F1 søg på bootdisk
>
> eller www.bootdisk.com.
>
> Hvad skal du bruge dem til?
> Det er muligt at installere med en win98 bootdisk.

Jeg forstår heller ikke hvad du skal bruge den til,
hvis du har opstartsproblemer kan du reparerer
XP, først går du i bios og under "Bott fra" ændrer du
fra floppy til CD-Rom. og gemmer.
(Din XP ligger i drevet)
Kort efter de første indlæsninger kommer
der nederst på skærmen "Indlæs fra Cd-Rom
og her skynder du dig at trykke på en tast.
Nu booter den fra din XP skive !
Når spørgsmålet kommer om du vil installere,
svarer du JA.
Næste gang den stopper kan du vælge om du vil lave
en ny installation eller Reparerer og her vælger du Reparer.
Du skal bare være klar over, at din XP installation nu er
uden SP1 og div. opdateringer, dem skal du hente igen.
Jeg har hørt at man ikke mere kan gemme SP1,
det kunne man da jeg hentede den, så den har jeg liggende
på fysisk D-drev, så går det noget hurtigere.
God fornøjelse !
Venlig hilsen John

Fra : Thomas Madsen

Dato : 24-09-03 22:27

Kispus skrev:

> Du skal bare være klar over, at din XP installation nu er
> uden SP1 og div. opdateringer, dem skal du hente igen.

En løsning på det "problem" kan være at integrere SP1 på Windows-CD'en.
Det er der mange fordele i at gøre. Hvis man f.eks. af en eller anden
grund for lyst til at geninstallere WinXP fra bunden af på en tom
harddisk så vil det efterfølgende ikke være nødvendigt at installere
SP1 da den allerede er på CD'en. Alle systemfilerne på CD'en bliver
ganske simpelt erstattet med dem fra SP1.

Hvordan man gør det er beskrevet her:
<http://www.wintip.dk/xp/guides/spcd/index.htm>.

Madsen.