Skærme
Fijala 3554
Skærmkabellængde
Fra : Tower

Dato : 10-04-01 10:32

Hvor lange kan de være uden kvalitetstab? Jeg ser at Zitech har
forlængerkabler op til 15 m, er det overhovedet realistisk? Lad mig høre
jeres erfaringer.

-Tower

Fra : Apollon

Dato : 10-04-01 14:20

Hvis du tænker på at anskaffe et kabel af denne længde, så skal du frem for
alt undgå alt hvad der hedder elektromagnetiske felter - og dem er der mange
af... For ellers gårdet helt galt!

Fra : Nicolai Boilesen

Dato : 10-04-01 15:46

"Tower" <tower@nospam.dk> wrote in message
> Hvor lange kan de være uden kvalitetstab? Jeg ser at Zitech har
> forlængerkabler op til 15 m, er det overhovedet realistisk? Lad mig høre
> jeres erfaringer.

Det er muligt, men det skal være et forbandet godt kabel da der ellers vil
blive indstrålet en masse støj.

--
MVH / Regards
Nicolai Boilesen

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 23-04-01 12:58

"Tower" <tower@nospam.dk> skrev
> Hvor lange kan de være uden kvalitetstab? Jeg ser at Zitech har
> forlængerkabler op til 15 m, er det overhovedet realistisk? Lad mig høre
> jeres erfaringer.

Det kommer helt an på hvilken båndbredde du skal have igennem
(opløsning/refresh rate). Vi har flere stedet både 10 og 15 meter kabel men
oftest kun i opløsninger på 800x600 og 1024x768 med beskedne refresh rates.
Det er skærme der bruges til overvågning og kun lejlighedvis til betjening,
så en anelse sløring kan akcepteres. Der kan også fåes en række vga
forstærkere (bla fra danbit og/eller blackbox) men der er erfaringen igen at
der går ud over kvaliteten.

Så svaret er nok nej.

Mvh
Anders Majland