MS Windows
briani 27239
Ghost2002
Fra : Gunnar Grooss

Dato : 18-09-03 08:43

Hej
Jeg har forsøgt mig med en ghost 2002 i en XP, er det mig der klumrer eller
kan den ikke køre på XP pro?
Gunnar

Fra : sah

Dato : 18-09-03 09:28

"Gunnar Grooss" <.g.grooss@oncable.dk> wrote in message
> Hej
> Jeg har forsøgt mig med en ghost 2002 i en XP, er det mig der klumrer
eller
> kan den ikke køre på XP pro?
> Gunnar

så vidt jeg ved skal du have 2003 versionen hvis du har NTFS som filsystem.

Fra : Leony

Dato : 18-09-03 18:58

"Gunnar Grooss" <.g.grooss@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har forsøgt mig med en ghost 2002 i en XP, er det mig der klumrer
> eller kan den ikke køre på XP pro?

Den kombination bruger jeg selv og det virker fint.

Husk på at du ikke kan køre Ghost fra Windows.

Hvis du uddyber dine problemer lidt, så kan det være der er en løsning
på dem.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 21-09-03 14:09

> Den kombination bruger jeg selv og det virker fint.
>
> Husk på at du ikke kan køre Ghost fra Windows.
så er det nok her det kikser, for det er det jeg har prøvet på, jeg
havde tidligere en ME og det var fra vindows, men forklar mig lige lidt om
din metode.
Gunnar

Fra : Leony

Dato : 21-09-03 17:19

> så er det nok her det kikser, for det er det jeg har prøvet på, jeg
> havde tidligere en ME og det var fra vindows, men forklar mig lige
> lidt om din metode.

Svjv så er 2003 den eneste som er i stand til at køre fra Windows.
Derimod kan de sidste mange versioner af Drive Image køre fra Windows.

Du skal have din ghostfil. Den hedder ghostpe.exe , kør den i DOS.
Start på en Startdiskette eller lignende og kør filen.
Så får du Ghost brugerfladen.
Her vælger du så "partition to image", vælg et sted at gemme dit image.
Når du vil installere dit image vælger du i stedet "partition from
image".

Det er alt sammen beskrevet i den 124 siders store manual.

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 21-09-03 17:50

..

> [...]
> image".
>
> Det er alt sammen beskrevet i den 124 siders store manual.

Så vil jeg prøve den metode, jeg regner med at jeg også skal i bruge
disketten til at lægge til bage. er det uden betydning at XP er uden Dos?
Gunnar

Fra : Leony

Dato : 22-09-03 13:54

> Så vil jeg prøve den metode, jeg regner med at jeg også skal i bruge
> disketten til at lægge til bage.

Ja.

> er det uden betydning at XP er uden Dos?

Ja.
DOS får du fra startdisketten - eksempelvis en Windows 98 startdiskette.

Du kan også lave en DOS-startdiskette i Windows XP.
Sæt en diskette i drevet, højreklik på dit floppydrev i "denne
computer", vælg formatter, sæt hak i det felt der hedder "opret en
MS-DOS startdiskette.