MS Windows
briani 27239
boot.ini problem
Fra : Jørgen Klindt Anders~

Dato : 13-09-03 00:13

Hej NG

Jeg er kommet til at slette linien til WIndows Me i min Boot.ini i windows
XP
når jeg forsøger på bedste beskub at huske hvad der stod i den starter
windows ME op med følgende fejl

"manglene eller beskadiget System32\HAL.DLL"
Geninstaller en ny kopi af denne

jeg har en bærbar men ME installeret den bruger ikke den pågældende fil og
mit gæt er at den hører til XP.

Hvad kan jeg gøre for at få ME til at virke uden at skulle geninstallere
mine 2 styresystemer.

På forhånd tak !!

MVH
Jørgen Klindt

Fra : Edmund

Dato : 13-09-03 00:22

Jørgen Klindt Andersen skrev:

> [...]
> fil og mit gæt er at den hører til XP.
>
> Hvad kan jeg gøre for at få ME til at virke uden at skulle

boot med WinMe(c:) og xp(d:) på samme harddisk

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Windows XP" /fastdetect
C:\="Microsoft Windows"

boot med WinMe(c:) og xp(d:) på 2 harddiske

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS="Windows XP" /fastdetect
C:\="Microsoft Windows"

--
Mvh Edmund

Fra : Pelle Pop

Dato : 14-09-03 07:18

"Edmund" <edm@os.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> [operating systems]
> multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS="Windows XP" /fastdetect

Jeg har lige et tillægsspørgsmål.

Jeg har nogenlunde det samme problem som Jørgen.

Jeg har en Win98 installtion på mit H-drev, men efter formatering af C-drev
hvor der var en win2K partition har jeg ikke længere denne boot menu. Jeg
har installeret Win2K igen på mit c-drev, og min win98 ligger altså på
H-drevet, men min boot menu er forsvundet. Hvordan tilpasser jeg min
Boot.ini så jeg også kan boote på win98?

Det skal måske lige siges, at grundes til at 98 partitionen er på h-drevet
er at det er en 1gb partition som jeg kun bruger til at spille gamle DOS
spil.