MS Windows
briani 27239
Windows Messenger
Fra : Max Thomsen

Dato : 11-09-03 20:14

Jeg har Windows XP Pro, og der er Windows Messenger jo integreret. Nu har
jeg så installeret MSN Messenger, da jeg synes den har nogle bedre
funktioner. Er der en måde man kan afinstallere Windows Messenger? Jeg har
nemlig det problem eller irritationsmoment, at min Windows Messenger altid
starter op sammen med Windows, selvom fluebenet under indstillinger er
fjernet. Den åbner ikke, således man kan se ikonet på proceslinien, men
under "processer" i Windows Jobliste kan man se den kører som "msmsgs.exe",
og folk i min kontaktpersonliste kan også se mig, selvom jeg ikke selv er
gået online med min MSN Messenger. Når jeg gennemsøger min
registreringsdatabase efter "msmsgs.exe", dukker der adskillige stier
(sikkert i nærheden af 50) frem, så jeg er lidt usikker på, om jeg blot kan
slette alle disse stier, eller om de har nogen betydning for andre
programmer i Windows... ?

MVH Max.

Fra : Christian Catu

Dato : 11-09-03 20:17

"Max Thomsen" <max_thomsen@tdcadsl.dk> wrote in message
> Er der en måde man kan afinstallere Windows Messenger? Jeg har

Dette gøres ved at skrive følgende i start --> kør:

rundll32 advpack.dll,LaunchINFSection %systemRoot%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

Fra : Max Thomsen

Dato : 11-09-03 20:34

> Dette gøres ved at skrive følgende i start --> kør:
>

> rundll32 advpack.dll,LaunchINFSection
%systemRoot%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

Tak for det - det var imponerende.

Nu har jeg så lige et andet spørgsmål - Hvad nu, hvis man på et tidspunkt
senere gerne vil have Windows Messenger igen - hvad gør man så?

MVH Max.

Fra : DonE

Dato : 11-09-03 21:09

Max Thomsen skrev noget i stil med det her:

> [...]
>
> Nu har jeg så lige et andet spørgsmål - Hvad nu, hvis man på et
> tidspunkt senere gerne vil have Windows Messenger igen - hvad gør man

Henter den bare igen. På Microsnotsoft.

--

Venligst DonE

Fra : Max Thomsen

Dato : 12-09-03 14:16

> Henter den bare igen. På Microsnotsoft.
>
> --
>
> Venligst DonE

Logik for perlehøns - tak fordi du sparkede min hjerne i gang igen

/Max.

Fra : MD

Dato : 13-09-03 09:31

> Henter den bare igen. På Microsnotsoft.

Jeg plejer at gå ind i den mappe hvor Windows Messenger ligger. Her opretter
jeg en mappe som hedder: "Her ligger exe.-filen" og der dropper jeg
exe.-filen i. Så kan Windows ikke finde den og ikke starte programmet op -
og hvis jeg fortryder (eller dem der ejer maskinen gør) så er det bare at
ligge filen tilbage på plads.

MVH MD

Fra : Casper

Dato : 12-09-03 14:03

Jeg har også selv haft samme problem/irritation. Windows messenger er jo
klart underlegen i forhold til MSN Messenger så man kan godt undre sig over
at det ikke bare er MSN Messenger der er integreret.

Jeg har altid været glad for at kunne se fra Outlook Express hvilke
kontaktpersoner der er online og offline. Men i XP vises kontaktpersonernes
online status ikke hver mindre det er Windows Messenger der kører. Eller
hvad? Måske du har fundet en løsning på dette? (Selvfølgelig ikke relevant
hvis du ikke kører OE.)

Casper