MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
sprog
Fra : bent

Dato : 07-09-03 10:24

Kan man skifte sprog på en OEM-vers af XP?
Og hvordan?
Og hvad er det OEM betyder

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-09-03 11:07

bent <ebbp@mail1.stofanet.dk> skrev :

>Kan man skifte sprog på en OEM-vers af XP?

Nej.

>Og hvordan?

Falder bort.

>Og hvad er det OEM betyder

Ved ikke, hvad forkortelsen står for, men det betyder at et
fremmed (MS-godkendt) firma distribuerer programmerne sammen med
noget hardware og MS yder ikke support på OEM-versioner.

http://www.microsoft.com/oem/
--
Knud

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 07-09-03 11:25

Den Sun, 07 Sep 2003 12:06:47 +0200, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> skrev:
KLIP

>Ved ikke, hvad forkortelsen står for, men det betyder at et
>fremmed (MS-godkendt) firma distribuerer programmerne sammen med
>noget hardware og MS yder ikke support på OEM-versioner.

Original Equipment Manufacturer.
Et firma, der fx bygger pc'er af andre firmaers produkter. Slutproduktet
kan sælges under et "mærkenavn". Eksempelvis er IBM's egne pc'er lavet
af andre fabrikaters "stumper" og fungerer dermed som OEM. Samtidig
leverer IBM harddiske til en lang række andre OEM'er.
Citat fra: http://www.verdensnavle.dk/lexikon/o.html
Kan også, som Knud Gert Ellentoft skriver, bruges om software der følger
med nye computere/hardware.

Med venlig hilsen, Michael Pilgaard
--
Det er en muldvarp på motorcykel!
Hvad er det, der er småt, sort og meget hurtigt?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-09-03 17:56

Michael Pilgaard <mipi@image.dk> skrev :

>Kan også, som Knud Gert Ellentoft skriver, bruges om software der følger
>med nye computere/hardware.

Og det er jo det spørgsmålet går på
--
Knud

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 07-09-03 18:14

Den Sun, 07 Sep 2003 18:55:50 +0200, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> skrev:

>Og det er jo det spørgsmålet går på

Ja, men jeg ville bare uddybe med at fortælle dig hvad OEM var en
forkortelse for, da du ikke vidste det. Det var ikke for at rette tvivl
om det du skrev.

Fra : Bent

Dato : 07-09-03 21:29

Knud Gert Ellentoft wrote:

> [...]
> fremmed (MS-godkendt) firma distribuerer programmerne sammen med
> noget hardware og MS yder ikke support på OEM-versioner.

Tak for hjælpen, det er min søn der har købt en "Vobis-computer" i Tyskland,
selvfølgelig med tyske programmer. Jeg bruger selv Linux, der er det
betydeligt nemmere. Men nogle andre ting er måske sværere.
Se evt. http://www.suse.de