Hvornår er en router en firewall?
Fra : Michael

Dato : 27-09-03 15:33

... og hvornår er den "kun" en router?

Det jeg tænker på er, en router som kan (det kan de vel næsten alle sammen)
åbne og lukke for en port er vel en FW, simpel men dog en FW eller hvad,
hvad er det der gør en router til en FW?

/md

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 28-09-03 08:24

"Michael" <news@mhcdan.dk> wrote in

> [...]
> sammen) åbne og lukke for en port er vel en FW, simpel men dog en FW
> eller hvad, hvad er det der gør en router til en FW?

Det bedste svar, jeg kan komme frem til, er at det afhænger af om den
opfylder dine krav.

En mands ønske om FW kan være ret forskelligt fra en stor internetbanks
ønsker.

http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=firewall

siger en del mere om emnet.

Mvh. NKJensen

Fra : Michael

Dato : 28-09-03 09:45

> Det bedste svar, jeg kan komme frem til, er at det afhænger af om den
> opfylder dine krav.
>
> En mands ønske om FW kan være ret forskelligt fra en stor internetbanks
> ønsker.
Det er klart, der er selvfølgelig foreskel på en D-Link 604 og Check Point
A1, men de er begge firewalls.

Der er altså ingen "regel" om hvad der som minimum skal være i en router før
man kan betegne den som firewall.
Med andre ord en router er en firewall hvis jeg syntes at det er en firewall

/md