Vedr. den ukendte virus
Fra : Nielsen I

Dato : 26-09-03 22:00

Hejsa

Nu hørte jeg i nyhederne, at Microsoft står overfor en ukendt virus eller
hvad det nu måtte være pga. et sikkerhedshul som de endnu ikke har en patch
til, ligesom det fremgik, at hackerne forventes at slå til en af dagene ved
hjælp af dette sikkerhedshul.

Hvad har I andre tænkt jer at gøre....? Jeg mener, bør man evt. skifte over
til Netscape browser og postprogram for at undgå det eller hvad siger de
mere kyndige her i gruppen. Mange af os bruger jo i dag kort på nettet,
homebanking o.a., hvor oplysningerne helst ikke må slippe ud. Tror I man er
sikker, hvis man eks. 'konverterer' til Netscape? (Problemet er dog bare, at
det er så lang tid siden jeg har brugt Netscape, at jeg ikke ved hvordan og
hvorledes med version, eller om der er nogle problemer i eks. at bruge en
gammel version fra en PC-MAGASIN CD. Hvordan forholder det sig med
sikkerheden i et sådan program, eller er det kun Microsoft hackerne går
efter?

--
Med venlig hilsen / Kind regards
Nielsen

Fra : Nielsen I

Dato : 26-09-03 22:04

....BTW: Undskyld hvis dette var den forkerte gruppe. Jeg burde måske have
sendt den til sikkerhed.virus gruppen, sorry.

mvh

Nielsen

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 26-09-03 23:09

On Fri, 26 Sep 2003 23:04:16 +0200, "Nielsen I"
<liverpool3310@REMOVEPLEASEhotmail.com> wrote:

>Jeg burde måske have
>sendt den til sikkerhed.virus gruppen, sorry.

Det ved jeg snart ikke. Jeg vil næsten mene, at sikkerhedshuller der
ikke kræver at brugerne kører programmer hører hjemme her eller i
Windows gruppen. Hvis det altså er det, der er tale om.
--
Svend Olaf

Fra : Kent Friis

Dato : 26-09-03 23:02

Den Fri, 26 Sep 2003 22:59:36 +0200 skrev Nielsen I:
> [...]
>til, ligesom det fremgik, at hackerne forventes at slå til en af dagene ved

Hvad med at bruge en af de 23 (eller deromkring) huller, som MS har
kendt i månedsvis, men stadig ikke har en patch til?

>Hvad har I andre tænkt jer at gøre....? Jeg mener, bør man evt. skifte over
>til Netscape browser og postprogram for at undgå det eller hvad siger de
>mere kyndige her i gruppen.

En stor del af de mere kyndige her i gruppen har for længst droppet både
Internet Explorer og Outlook / Outlook Express. En del har også droppet
Windows, så er man helt fri for sikkerhedshuller Microsoft ikke
patcher[1]

Mvh
Kent

[1] Ikke helt det samme som at være helt fri for sikkerhedshuller.
--
"A computer is a state machine.
Threads are for people who can't program state machines."

Fra : Per Nielsen

Dato : 27-09-03 08:24

Hvad med at prøve Opera browseren? Opera 7.20 beta13 kører fint her på en
WinXP Pro fully updated. Der kan være problemer med at vise enkelte sider
helt helt korrekt, men det er ved at være rimeligt sjældent efterhånden. Der
bruger jeg så IExplorer6.

Opera er hurtigere, og har også nogle andre fordele når man lige får vænnet
sig til den, hvilket ikke tager så lang tid. Men det er selvfølgelig også et
spørgsmål om hvor meget "vanedyr" man er .

Fra : Per Nielsen

Dato : 27-09-03 08:30

Den nyeste version af Opera er 7.20 final. Ønsker man en dansk version skal
man have fat i 7.11.

www.opera.com

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 27-09-03 14:37

On Sat, 27 Sep 2003 09:30:00 +0200, "Per Nielsen"
<dazzler53@hotmail.com> wrote:

>Den nyeste version af Opera er 7.20 final. Ønsker man en dansk version skal
>man have fat i 7.11.
>
>www.opera.com

Hvis man har børn, og disses venner får lov til at låne maskinen til
web mail, er det vigtigt at download af filer kan forhindres.

Kan men det med Opera?
--
Svend Olaf

Fra : Kasper Dupont

Dato : 27-09-03 15:03

Svend Olaf Mikkelsen wrote:

> Hvis man har børn, og disses venner får lov til at låne maskinen til
> web mail, er det vigtigt at download af filer kan forhindres.

Kan man ikke bare oprette et brugernavn til formålet?

Their business was zero and it was shrinking.

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 29-09-03 10:30

On Sat, 27 Sep 2003 16:02:41 +0200, Kasper Dupont
<kasperd@daimi.au.dk> wrote:

>Kan man ikke bare oprette et brugernavn til formålet?

Har det nogen effekt i nogen Windows version?

Hvis den aktuelle situation er at maskinen kører Windows 98, og at
alle blot går til og fra, kan det være udmærket at tilgængelige
browsere ikke kan downloade. Internet Explorer, nyere versioner, kan
indstilles til ikke at tillade download, og spørgsmålet var så om
Opera kan.

Men korrekt, man kan gøre det til et krav, at der rebootes til Linux,
før der bruges web mail.
--
Svend Olaf

Fra : Martin Schultz

Dato : 29-09-03 11:18

On Mon, 29 Sep 2003 09:30:22 GMT, svolaf@inet.uni2.dk (Svend Olaf
Mikkelsen) wrote:

>Har det nogen effekt i nogen Windows version?

Hvis du laver en limited account i win2k eller XP kan evt. virus ikke
brede sig til system filerne eller andre brugeres data.

Martin
--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider til
ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 27-09-03 09:18

Nielsen I wrote:
> [...]
> gammel version fra en PC-MAGASIN CD. Hvordan forholder det sig med
> sikkerheden i et sådan program, eller er det kun Microsoft hackerne går

Brug FireBird fra Mozilla... en rigtig dejlig hurtig og nemt browser :)
Og helt fri i modsætning til Opera.

http://www.mozilla.org/products/firebird/

mvh
Johan