Temparatur - hvad er den rigtige, abit ic7
Fra : Tom Jørgensen

Dato : 26-09-03 18:18

Jeg mont. et probe digtialtermometer nederst på min zalman cnps7000a-cu
køler så tæt som overhovedet mulig ved cpu'en. Nu er problemet bare at der
er stor forskel på de 2 målinger speedfan siger 42 grader(bios siger det
samme) og proben 29 grader, hvad er nu den mest rigtige?
Ved full load stiger speedfan til næsten 73grader og proben 44grader ved den
laveste omdr. af blæser (6stk.kabinet blæser 3 ind og 3 ud) zalman'en køre
også laveste omdr.

Jeg vil jo ikke brænde det hele af, men kan heller ikke li støj

Mit system er: abit ic7 - 2.6Mhz intel - 2x512 pc3500 + alt det løse.
Alt køre som standart.
cpu køler =
http://www.studiedata.dk/productitem.asp?id=MCNN010&Fane=COLD,COTE

probe = http://www.studiedata.dk/productitem.asp?id=MCNN010&Fane=COLD,COTE

Med hilsen
TJ

Fra : Ukendt

Dato : 26-09-03 21:59

Tom Jørgensen wrote:
> [...]
> laveste omdr. af blæser (6stk.kabinet blæser 3 ind og 3 ud) zalman'en køre

Speedfan viser åbenbart målingen fra den temperaturfølsomme diode der
sidder i selve processoren.
Derfor er den naturligvis "lidt" højere end nogen ekstern måling.

Der er desuden et "problem" med at Abit-bundkort viser en lidt højere
temperatur end andre.

Om det så er alle de andre der viser lavere temp, eller Abit der viser
højere temp, end den reélle temperatur vides ikke.

Fra : Tom Jørgensen

Dato : 26-09-03 23:33

> Speedfan viser åbenbart målingen fra den temperaturfølsomme diode der
> sidder i selve processoren.
> Derfor er den naturligvis "lidt" højere end nogen ekstern måling.

Okay.. men når intel skiver max 70gr. så skal tages med et gram salt for man
kender altså ikke den reelle temperatur.

Takker for svaret.

TJ.