Udenlandske Flasker?
Fra : Flemming Schmidt

Dato : 26-09-03 16:40

Til NG,

Nogen som kan huske et link el. forklaringen
(evt. lov/bekendtgørelse)
på, at udenlandske CE-godkendte flasker
kan trykprøves i Danmark uden
yderligere godkendelse?.

Mvh Flemming Schmidt

Fra : Klaus Christensen

Dato : 28-09-03 13:37

Hej Flemming!

Prøv Morten Dall på Dir-gruppen, han er vist efterhånden Doktor Flaske...

Ses

"KC"

Klaus Christensen - www.kcdk.com
CMAS *** - Padi Divemaster - Basic nitrox CMAS og PADI

Fra : Morten Dall

Dato : 28-09-03 18:19

"Klaus Christensen" <klausc@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Flemming!
>
> Prøv Morten Dall på Dir-gruppen, han er vist efterhånden Doktor Flaske...

ja men på opfrodring må jeg vel heller svare

bare flasker er CE godkendt kan de trykprøves i DK.

i øvrit kan jeg oplyse at de, på trykprøve anstalterne, ikke er så kritiske
mere som de var for bare få år siden, feks flasker nvor du ikke kan læse de
halve af oplysningerne på, pga rust eller maling osv, ville for nogle år
siden blive kaseret, eller forsøgt afslibet for at finde de manglende tal,
men nu smutter de bare igennem

mvh Doktor Morten Flaske

Fra : Klaus Christensen

Dato : 28-09-03 18:36

Doc. Dall Tank spec.

Fra : Morten Dall

Dato : 28-09-03 20:21

"Klaus Christensen" <klausc@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Doc. Dall Tank spec.

Hej KC hvad er det du vil have spec. på ?

"DD"

Fra : Henrik Manley

Dato : 28-09-03 18:48

> ja men på opfrodring må jeg vel heller svare
>
> bare flasker er CE godkendt kan de trykprøves i DK.

Sidst jeg skulle have en flaske som var både CE og godkendt i Tyskland
(Dräger flaske) godkendt kunne jeg ikke "bare" sende den ind og få den
godkendt. Jeg skulle skaffe alle mulig og umulige papirer på den før de
ville røre den. Det kan selvfølgelig være fordi at den flaske var den første
de skulle prøve af den type.

Sidst jeg hørte om det sagde man at det nok var gået i orden inden min
flaske skulle prøves første gang.

Er der nogle der selv (ikke hørt om) har prøvet at sende en CE mærket flaske
ind til trykprøvning og fået det gjort.

Fra : Christian Sloth

Dato : 29-09-03 04:07

Hej,

lige en lille tilfoejelse. Det er ikke nok at flaskerne er CE godkendt. De
skal vaere godkendt i forhold til European Pressure Equipment Directive (PED
97/23/CE).

Det er altsaa ikke nok at de bare har et CE maerke idet, flasker kan vaere
godkendt i forbindelse med aeldre direktiver der ikke laengre er gyldige.

Se dette link hvis i vil laese selve direktivet: http://ped.eurodyn.com/

Men har flaskerne PED 97/23/CE maerkat kan de frit trykproeves i Danmark .
Dog skal man selv soerge for at flaskerne maerkes (med et klistermaerke el.
lign.) der viser hvornaar de skal trykproeves foerste gang (det har jeg fra
Force Instituttet).

MVH

Christian Sloth

www.nolimitsdiving.dk