normalfordeling - maximum
Fra : Christian

Dato : 26-09-03 08:46

Hej.

Jeg har en gennemsnitsværdi som jeg kender. Hvordan kan jeg udfra
denne gætte på en normalfordeling og deraf beregne denne fordelings
maximalværdi (og også gerne minimalværdi).

Data-sættet (som jeg ikke har, kun gennemsnitsværdien) er hastigheder
og vil bestå af positive værdier (well, i mindre skala vil den sådan
set også bestå at negative, men det kan ses bort fra her).

Fra : Kasper Kristensen

Dato : 26-09-03 08:55

"Christian" <alletiders@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> og vil bestå af positive værdier (well, i mindre skala vil den sådan
> set også bestå at negative, men det kan ses bort fra her).

Måske jeg har misforstået dig, men du skal kende både middelværdi og
spredning for at fastlægge en normalfordeling.

Kasper

Fra : Christian

Dato : 26-09-03 16:03

Kasper: Nej du har forstået mig korrekt. Jeg har middelværdien og har
gættet lidt på min spredning. Jeg kan dog godt se at det jeg først
ledte efter ikke kan findes idet der jo i normalfordelingen ikke
findes en maksimal værdi. Der findes alle værdier med en vis
sandsynlighed. Så det må jeg nok nøjes med.

Martin: Tak for det uddybende svar.

Fra : Martin Larsen

Dato : 26-09-03 09:55

"Christian" <alletiders@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:1b2225b2.0309252346.2d270b3@posting.google.com...

> Data-sættet (som jeg ikke har, kun gennemsnitsværdien) er hastigheder
> og vil bestå af positive værdier (well, i mindre skala vil den sådan
> set også bestå at negative, men det kan ses bort fra her).

Det kan du sige dig selv at du ikke kan beregne en skid med.

Mvh
Martin

Fra : Qrt

Dato : 26-09-03 15:03

On Fri, 26 Sep 2003 10:55:25 +0200, "Martin Larsen"
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>Det kan du sige dig selv at du ikke kan beregne en skid med.
>
>Mvh
>Martin

Det ku' han jo åbenbart ikke - det er jo derfor han spør'!

Qrt