CSS i Javascript - HJÆLP :(
Fra : Anders Ravn

Dato : 26-09-03 05:20

Hej NG!

Jeg har fundet flg javascript på dynamic drive
(http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex1/slideinmenu4.htm)

Problemet er bare at hele skidtet gerne skulle ligge i en extern
fil - OG virke :)

Jeg har siddet længe, men der er noget CSS der gerne skulle ind i
JS-filen.

Jeg har kylet script-delen ind i "menu.js" (uden
<script>-tegnene.

Derudover har jeg prøvet at skrive document.write('alt css her
i');

Men jeg kan altså ikke hitte ud af det - nogen der vil hjælpe
mig?

Det ku være rart (og ja, det er meget nemmere sikkert internt,
men ham jeg hjælper her, har endnu mindre forstand på det, så jeg
tør ikk lade det ligge i HTML-filen)

Anyone?

Tusind tak

Anders

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 26-09-03 15:42

CSS skrives i en *.css fil og inkluderes i dokumentet med
<link rel="stylesheet" type="text/css">

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 26-09-03 15:49

Ups, glemte lige at du selvfølgelig skal have en href med også.
<link rel="stylesheet" href="whatever.css" type="text/css">

Fra : Anders Ravn

Dato : 26-09-03 19:11

Jens Peter Karlsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> Ups, glemte lige at du selvfølgelig skal have en href med også.
> <link rel="stylesheet" href="whatever.css" type="text/css">
&gt;
&gt; On Fri, 26 Sep 2003 04:20:14 +0000 (UTC), Anders Ravn
&gt; <anders@thenetrFJERN.dk> wrote:
&gt;
&gt; >Jeg har siddet længe, men der er noget CSS der gerne skulle ind
&gt; >JS-filen.
&gt;
&gt;

Jamen det skal ligge sammen med .js filen, ellers virker det ikk...

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 26-09-03 21:22

Omvendt, det vil ikke virke i en JavaScript fil.
Måske du skulle prøve at skrive hvad det er du vil.

On Fri, 26 Sep 2003 18:11:07 +0000 (UTC), Anders Ravn

Fra : Anders Ravn

Dato : 27-09-03 20:35

Jens Peter Karlsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> Omvendt, det vil ikke virke i en JavaScript fil.
> Måske du skulle prøve at skrive hvad det er du vil.

Ja, hvis jeg dog bare selv vidste det. Jeg havde vidst rodet mig ud i
noget jeg ikk vidste en hat om *Gg*

Okay. Vi prøver igen...

1. Jeg har et javascript, som jeg skulle smide over i en .js-fil (da
det var beregnet at smide internt i en .html fil. Det er gjort nu.

2. Der var noget medfølgende CSS-kode. Det har jeg smidt i en ekstern
fil også (.css)

3. Så har jeg linket til .js og .css filen i html-filen.

4. i .js filen er en henvisning til en menufil (menu.html)

mit hieraki ser således ud:

root - style
- javascript
- images

I root'en ligger mine html-filer (indtil videre: index.html index2.html
og menu.html)

Hvordan linker jeg fra .js til menu.html? er det bare alm. ../menu.html
for det synes jeg ikk virker... :(

Her er en snip kode:

-----var slidemenu_url='../menu.html'----
hvor ../menu.html gerne skulle referere til min menufil, der ligger et
niveau højere end .js filen, der jo et placeret i /javascript

Nogen forslag, eller skal du/i bruge mere?

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 27-09-03 20:43

Anders Ravn <anders@thenetrFJERN.dk> writes:

> [...]
> og menu.html)
>
> Hvordan linker jeg fra .js til menu.html? er det bare alm. ../menu.html

Prøv uden "../". Javascript-koden der bliver udført er knyttet til
HTML-siden det kører i, og stier bliver fortolket i forhold til stien
i location.href.

(Bemærk: Det gælder *ikke* CSS-koden i filen i style-folderen. Stier i
den er i forhold til CSS-filens placering.)

/L

Fra : Anders Ravn

Dato : 27-09-03 21:02

Lasse Reichstein Nielsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> [...]
>
> (Bemærk: Det gælder *ikke* CSS-koden i filen i style-folderen. Stier i
> den er i forhold til CSS-filens placering.)

Hmm.... Hvor er jeg torske-dum... Hmm, jeg har åbenbart meget at lære endnu
*Gg* Tusind tak, Lasse! Nu virker det :)

//Anders