Hvis vinduet lukkes, SÅ gør... - hvordan?
Fra : Søren G. Andersen

Dato : 25-09-03 21:23

Hejsa!

Jeg har en speciel funktion jeg gerne vil køre når / hvis et
vindue lukkes på en hjemmeside... OnUnload (jeg tror det er
DHTML?) virker ikke til mit formål, idet eventen KUN skal affyres
hvis vinduet lukkes, og IKKE hvis man f.eks. går videre til en
anden side...
Nogle ideér? :)

Mvh.

Søren

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 26-09-03 00:50

Søren G. Andersen <no@spam.dk> writes:

> [...]
> DHTML?) virker ikke til mit formål, idet eventen KUN skal affyres
> hvis vinduet lukkes, og IKKE hvis man f.eks. går videre til en

Opgiv det.

Hvad skal du bruge det til? Det kan være det egentlige problem kan
løse på en anden måde.
/L

Fra : Søren G. Andersen

Dato : 26-09-03 10:36

Er det slet ikke muligt, eller er det bare besværligt?
Det egentlige problem kan godt løses på en anden måde, men det kræver
en omfattende omskrivning af en webshop.
Så, jeg spørger igen, er der en måde, eller er der ikke?

Søren

Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 26-09-03 11:24

Søren G. Andersen wrote:

> [...]
> DHTML?) virker ikke til mit formål, idet eventen KUN skal affyres
> hvis vinduet lukkes, og IKKE hvis man f.eks. går videre til en

Nedenstående "if" kan i de fleste tilfælde bruges, her åbnes fx en ny side:

function window.onunload() {if (event.clientX <0 && event.clientY <0)
window.open("logout.asp","logout","height=1,width=1,top=1025,left=1281");}

Kim
--
http://dotnet.kensho.dk -> små asp.net eksempler

Fra : Søren G. Andersen

Dato : 26-09-03 15:49

> [...]
>
> function window.onunload() {if (event.clientX <0 && event.clientY <0)
> window.open("logout.asp","logout","height=1,width=1,top=1025,left=1281");}

Hejsa Kim!

Det ser godt ud det der, og jeg vil prøve det fluks!
Men, bare for nu at være fornuftig, kan du så ikke forklare hvad event.clientX
og Y er?

Mange tak!

Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 26-09-03 16:09

Søren G. Andersen wrote:

> Det ser godt ud det der, og jeg vil prøve det fluks!
> Men, bare for nu at være fornuftig, kan du så ikke forklare hvad
> event.clientX og Y er?

Det gør MSDN bedre end mig:

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/workshop/author/dhtml/reference/objects/obj_event.asp

Kim