Flash og PHP - Hvad gør jeg forkert...
Fra : Gregor

Dato : 25-09-03 17:35

Hej Alle

Har siddet og knoklet med følgende:
Hente variabler ind i Flash MX med LoadVars().

Bruger følgende PHP script(select.php) hvor Flash filen også er inkluderet:
<?php

$conn=mysql_connect("localhost", "", "");//function to contact to a
database
mysql_select_db("php_flash");//Funktion til vælg database

$result = mysql_query("select * from contens order by id");//funktion til
udtræk fra database via SQL
echo "<table border ='0' align='center' width='450'>";
while ($row = mysql_fetch_array($result)) {//loop of records

$ThisWeather = $row["ThisWeather"];
$todayDate = $row["todayDate"];
echo "ThisWeather=".$ThisWeather."&todayDate=".$todayDate; //denne streng er
udskrevet så Flash vil tage imod variabler fra PHP

?>

Efterfølgende i Flash(myText er min dynamiske textfield):
go.onPress = function() {//"go" er instansname for buttom symbolet

myData = new LoadVars();
myData.load("select.php");
//myData.myText= ThisWeather;

myData.onLoad = function (success) {
if (success) {
_root.myText=ThisWeather;
} else {
_root.myText="no connection";
}}}

Håber meget i kan hjælpe......

Fra : Kevin Nørby Andersen

Dato : 21-11-03 08:52

Hej Gregor, du bliver nødt til at beskrive hvad dit problem er!
Nu gætter jeg:

1. Dit problem er at der ingenting står i dit text-field men flash siger at
variablen er hentet (i dit tilfælde _root.myText=ThisWeather)
Løsning: Du har lavet et table i din php-kode, og det kan flash ikke helt
forstå, derfor hvis du echoede noget før dit <table> ville det stå der, men
alt efter og med table vil ikke komme frem.

2. Dit problem er, at flash kun kommer frem med én "række" fra din
mysql-database
Løsning: For det første har du ikke en afsluttende tuborg-klamme på din
while-funktion. For det andet, så siger du echo $ThisWeather hver gang du
henter en 'række' fra din database. Dette gør at du bliver ved med at
overskrive din ThisWeather, og derfor ender du med at kun den sidste række
bliver vist!
Prøv først at køre din php-fil, og se om alle rækker er med, og så kan du
lige se hvad jeg har gjort for at få det til at virke!

$i = 0;
$sql_news_final = "";

$DB = new mysql_class($dbHost,$dbLogin,$dbPassword);
$DB->select_db($dbSelect);
$query = $DB->query("SELECT * FROM news ORDER BY datedate DESC");
while($row = mysql_fetch_row($query)){
$i++;
$sql_news = $row[1] . " | " . $row[3];
$sql_news .= "\n" . $row[2] . "\n" . "\n";
$sql_news_final .= htmlentities($sql_news);
}
echo '&sql_news=' . $sql_news_final . '&';

Det du skal gøre, er at lave en ny variabel fx $ThisWeather_final og den
skal være = $ThisWeather ,men ikke bare = men .= som betyder at php vil
blive ved med at fylde på din $ThisWeather_final.

Håber det gav mening!

- Kevin