Gemme zoom-% i skabelon
Fra : Klaus Ambrass

Dato : 25-09-03 13:52

Hej,

jeg har nogle MSO2000 skabeloner til Word som åbner i forskellige zoom-
niveau. Hvis man er win98 bruger åbner skabelonen i 117%, mens den åbner
for win2000 bruger i 100% zoom. Monitorstørrelsen skulle ikke spille ind,
siger vores HelpDesk, ej heller om word kører i vindue eller i maximeret
tilstand. Procenterne følger åbenbart win-versionen.

Jeg har prøvet at åbne skabelonen og sætte zoom til 117% og gemme, men det
hjalp ikke. Det er nogle skabeloner jeg har overtaget fra en anden
udvikler, og der er en event i Document.Open som udfører en:

ActiveWindow.View.Type = wdPageView

aha! jeg retter da bare wdPageView til 117%, men så får jeg compilerfejl.
Jeg har kikket længe og langt i online hjælpen uden resultat.

Er der nogen der ved om og hvoran man gemmer/indstiller, at word skal åbne
med et bestemt % zoom?

--
Klaus Ambrass

IT - Storstrøms Amt
kam@it.stam.dk

Fra : pre

Dato : 25-09-03 14:08

De 117% dukker af og til op i mine installationer, som regel når noget er
ved at gå galt.
Hvis du i Funktioner/tilpas vælger Vis i det venstre vindue så kan du i det
højre rulle frem til 5-6 zoom indstillinger. De kan alle sættes på en knap
på værktøjslinien. De kan alle bruges i en makro. De kan alle sættes påen
genvej. Alle er nok i overkanten af det praktiske men....
pre

Fra : Klaus Ambrass

Dato : 29-09-03 07:32

"pre" <skrivtilgruppen@bredalsparken.dk> wrote in

> [...]
> en knap på værktøjslinien. De kan alle bruges i en makro. De kan alle
> sættes påen genvej. Alle er nok i overkanten af det praktiske men....

Det virker fint, tak for hjælpen.

--
Klaus Ambrass

IT - Storstrøms Amt