html validering
Fra : Ricki Susic

Dato : 25-09-03 15:23

Hej,
Jeg har et problem med at finde ud af hvorfor mit site ikke valideres
rigtigt.
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.svp.dk&charset=%28detect+
automatically%29&doctype=HTML+4.01+Frameset
Jeg kan ikke se at der skulle være noget i vejen, men måske kan I?!

Please help,
Ricki

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 25-09-03 15:42

Ricki Susic skrev:

> Jeg har et problem med at finde ud af hvorfor mit site ikke
> valideres rigtigt.

Har du læst fejlmeddelelserne?

Line 9, column 34: there is no attribute "FRAMEBORDER"
Line 9, column 51: there is no attribute "FRAMESPACING"

- hverken frameborder eller framespacing er gyldig html.

Line 17, column 64: required attribute "TYPE" not specified

- script-elementet mangler den obligatoriske parameter "type"
(type="text/javascript")

Line 13, column 9: document type does not allow element "NOFRAMES"
here

- Noframes er placeret forkert. Slår man noframes op:
<http://www.w3.org/TR/html401/present/frames.html#edef-NOFRAMES> -
kan man se at noframes hører til i <frameset>-elementet. Man kan
også se en dansk forklaring på adressen her:
<http://www.html.dk/dokumentation/html4/tags/noframes/>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 25-09-03 15:49

"Ricki Susic" <ricki@NOSPAMjoin-in.dk> skrev
> [...]
> rigtigt.
> http://www.svp.dk
> Jeg kan ikke se at der skulle være noget i vejen, men måske kan I?!

1 og 2: Det er ikke valid kode at sætte frameborder og framespacing på
<frameset>,
frameborder skal sættes på <frame>,
framespacing bruges slet ikke.

4: Du har ikke defineret scripttype:

<script src="http://bpn.surveyonline.dk/inviter?brugerID=DJOCHJ">

.... skal være:

<script type="text/javascript"
src="http://bpn.surveyonline.dk/inviter?brugerID=DJOCHJ">

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Lobais

Dato : 25-09-03 15:54

Ricki Susic wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.svp.dk&charset=%28detect+
> automatically%29&doctype=HTML+4.01+Frameset
Det er meget sværdt at poste så lange urler, smart ville det være hvis du
brugte http://tinyurl.com/ eller gav os et link til siden så vi selv kunne
validere.

Men ellers er problemet at,
- Du kan ikke bruge FRAMEBORDER;
- Du kan ikke bruge FRAMESPACING;
- NOFRAMES er plaseret forkert;
- Du magler type="javascript" o.l. i <script>;

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lobais

Dato : 25-09-03 15:56