window.close()
Fra : Søren G. Andersen

Dato : 24-09-03 22:41

Hejsa alle i små-geniale gutter derude... ;)

Er der nogen måde man kan lukke et dokument UDEN at promte
brugeren om det?
Jeg skal ikke bruge det til noget skummelt formål, men til en
web-shop, og det ser altså noget mere elegant ud at man ikke skal
svare "ja" til at lukke vinduet, når man klikker på "luk"
knappen...

Som det er nu, bruger jeg bare window.close() - hvad kan jeg
gøre?

På forhånd tak!

Søren

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Benny Nissen

Dato : 24-09-03 23:32

"Søren G. Andersen" <soren.andersen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> Som det er nu, bruger jeg bare window.close() - hvad kan jeg
> gøre?

Ikke andet end det du gør.
Hvis du selv har åbnet vinduet med window.open bliver brugeren IKKE promptet
når du vil lukke, men 'hovedvinduet' kan du ikke lukke uden prompt.

--
Benny Nissen
http://web.bennynissen.dk

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 24-09-03 23:35

Så længe du selv har åbnet vinduet med window.open får du ikke denne
advarsel. Den kommer kun når det er hovedvinduet du forsøger at lukke.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-09-03 00:34

> [...]

>web-shop, og det ser altså noget mere elegant ud at man ikke skal
>svare "ja" til at lukke vinduet, når man klikker på "luk"

Kun ved vinduer du åbner fra siden med f.eks. window.open.

Alt andet vil da også være en meget dårlig ide.
--
Knud

Fra : Søren G. Andersen

Dato : 25-09-03 21:17

Tak for jeres svar - jeg åbner selv vinduet med window.open, så det
går nok.. :)
Iøvrigt har jeg oprettet et nyt emne i kan bryde jeres hjerner på
nu... ;)

Mvh.

Fra : Per Thomsen

Dato : 26-09-03 08:32

Søren G. Andersen wrote:
> Er der nogen måde man kan lukke et dokument UDEN at promte
> brugeren om det?
[snip]

http://developer.irt.org/script/308.htm