Peugeot Speedfight starter
Fra : C.Christoffersen

Dato : 24-09-03 20:31

Hej !

Sådan bare for nysgerrigheds skyld, kunne jeg godt tænke mig at høre om der
er andre peugeot ejere der har været ude for det samme som mig.

Den anden dag, da jeg skulle hjem fra arbejde og jeg skulle starte min
scooter, lød starteren lidt underlig. Nå tænkte jeg, er batteriet nu ved at
være træt igen. Jeg brugte kickstarteren og fik gang i dyret. jeg kom hjem.
Konen bad mig hente nogle ting ved købmanden. Jeg prøvede igen om
selvstarteren virkede. Nu lød den endnu mere mærkelig. Til sidst sagde den
ikke mere, ikke en lyd. Jeg blev enig med mig selv om at jeg hellere måtte
afmontere starteren. Som sagt så gjordt. Da jeg fik den med ind i
skrue-stikken og fik lindt huset, ja så løb vandet ud af den. Jeg har aldrig
før rørt ved starteren. D.v.s at den har været utæt lige siden den blev
monteret på fabrikken. Nu er det så jeg spø'r er der andre peugeot ejere der
været ude for det samme. Min speedfight LCE er fra 2000. Mit indlæg er
alderede langt,så jeg vil ikke komme ind på hvad ellers jeg har været udsat
for af fabriksfejl på scooteren, men det er mange.
Normalt kan man ikke få reservedele til starteren det er smid væk og køb en
ny. Men hvis rotoren ikke fejler noget og det bare er lejet der er gået kan
man faktisk godt købe et nyt. Lejet hedder SKF 619/8-2Z Tykkelse 6mm Diam er
19mm og hulstr. er 8mm Prisen er 115.- kr ved Sanistål.

Hyg og hejsa

Carsten Christoffersen

Ps: jeg høre gerne fra lidelsesfæller.

Fra : Hekto

Dato : 24-09-03 21:43

In article <3f71f183$0$180$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
C.Christoffersen says...

Det problem er jeg ikke stødt på før!

> [...]
> alderede langt,så jeg vil ikke komme ind på hvad ellers jeg har været udsat
> for af fabriksfejl på scooteren, men det er mange.
En SF2 altså? Jeg har dem mistøænkt for at have dumpet kvaliteten da de
introducerede SF2'eren, til et uacceptabelt niveau. Min SF1/AC var
bedre samlet og malet, end de SF2'ere jeg har set. Min 100cc var heller
ikke af samme standard som min SF1.

T.Hansen har både lejer og starter.

--
/Hekto