Skærme
Fijala 3554
Farver på VP181s
Fra : Mathias

Dato : 24-09-03 17:11

Er det normalt at nogle farver står bedre på en tft-skærm end andre. Jeg
synes helt klart at sort står bedst på min VP181s. Hvis jeg skifter windows
skrivebordsfarve til en lysere farve, er det ligesom om farven får et
krystal-agtigt udseende, hvis man kan udtrykke det på den måde.

--
Venlig hilsen

Mathias

Fjern de to "x" fra e-mail
e-mail: mathiasx@edbx.dk

Fra : rane

Dato : 24-09-03 18:03

On Wed, 24 Sep 2003 18:11:19 +0200, "Mathias" <mathiasx@edbx.dk>
wrote:

> [...]
>skrivebordsfarve til en lysere farve, er det ligesom om farven får et
>krystal-agtigt udseende, hvis man kan udtrykke det på den måde.

Den røde farve er vist den, som fladskærme har sværest ved at
producere korrekt. Men jeg kan da kun sige, at farverne er perfekte på
min Viewsonic.

Enten er det en vanesag for dig (hvis du kommer fra en CRT der var
meeeget anderledes) eller også har du været uheldig og fået en
mandagsmodel.

Kører du analogt eller digitalt?

Fra : Mathias

Dato : 24-09-03 20:28

"rane" <nada@adasf.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Enten er det en vanesag for dig (hvis du kommer fra en CRT der var
> meeeget anderledes) eller også har du været uheldig og fået en

Jeg kører digitalt. Det er heller ikke farverne som sådan der er noget i
vejen med. Det er måske bare fordi skærmens "belægning" bliver mere tydelig
med lyse farver.

Fra : Maestro

Dato : 29-09-03 17:50

"Mathias" <mathiasx@edbx.dk> wrote in message news:<bksr9k$2hdf$1@news.cybercity.dk>...
> [...]
> vejen med. Det er måske bare fordi skærmens "belægning" bliver mere tydelig

Hej Mathias

Jeg er ikke 100% sikker på hvad du mener med at det bliver krystal
agtigt, kan du prøve at definere det?

Det eneste jeg ser når jeg sætter den til at vise en lys
baggrundsfarve er måske, at den lyser mere op, og derved kan det godt
se lidt ud som om man kan se selve overfladen/belægningen på skærmen,
men det er nu ikke noget der generer mig, eller noget jeg lægger vildt
mærke til.

Fra : Mathias

Dato : 30-09-03 10:53

"Maestro" <maestroelite@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
Jeg

> Hej Mathias
>
> Jeg er ikke 100% sikker på hvad du mener med at det bliver krystal

Det er som du selv nævner som om man kan se overfladen en smule når man
skifter til en lys baggrundsfarve.

> [...]
> se lidt ud som om man kan se selve overfladen/belægningen på skærmen,
> men det er nu ikke noget der generer mig, eller noget jeg lægger vildt

Det er egentlig heller ikke noget der generer mig. Jeg ville bare sikre mig
at det ikke var min skærm, der havde en defekt.

Mvh
Mathias