/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
10.2.8 bvadr
Fra : Martin Ammentorp


Dato : 24-09-03 09:05

Hej alle

I går var jeg så glad - i dag irriteret: 10.2.8 driller min ethernet
(adsl)

Her er, hvad jeg har fundet ud af:

The AppleGMACEthernet.kext driver in /System/Library/Extensions has been
updated from 1.2.4 to 1.3.0. The 1.3.0 version apparently breaks the
onboard ethernet somehow. I found someone who had not yet installed the
update, and copied their kext to a CD. To install it, back up your
existing kext to your home directory, and then go to the terminal:

cd /System/Library/Extensions
sudo rm -Rf AppleGMACEthernet.tar.gz
sudo cp -r /path/to/AppleGMACEthernet.tar.gz .
cd ..
sudo rm Extensions.kextcache
sudo rm Extensions.mkext

Now reboot. The last two lines clear out the cache of Extensions. I
don't know if they're strictly necessary. I posted the old kext at

http://web.mit.edu/apm/www/AppleGMACEthernet.tar.gz

men venter lige og ser, om Apple ikke snart bringer en fix - 10.2.8 kan
for øvrigt ikke hentes mere

venlig hilsen

Martin


--
MA @ 55.01.46N/11.50.39E - www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse

--and don't forget to boogie

 
 
Jonas Voss (24-09-2003)
Kommentar
Fra : Jonas Voss


Dato : 24-09-03 09:21

Martin Ammentorp wrote:

> I går var jeg så glad - i dag irriteret: 10.2.8 driller min ethernet
> (adsl)

[...]

Det har tilsyneladende noget med bestemte stationære G4'ere at gøre.
Hvilken Mac er det du har.

Jeg har installeret 10.2.8 på en gigabit ethernet G4 (400MHz) samt en
12" PowerBook (867MHz). Jeg har ingen problemer haft (knock on wood).

--
| Jonas @ 55.75, 12.42 | <http://verture.net/> |

   "Calm down. It's only ones and zeros."

Martin Ammentorp (24-09-2003)
Kommentar
Fra : Martin Ammentorp


Dato : 24-09-03 09:25

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> Det har tilsyneladende noget med bestemte stationære G4'ere at gøre.
> Hvilken Mac er det du har.

imac G3 500(FlowerPower

-- den er såååå laaaangsom til at boote - og jeg må vente med at starte
maskinen til adsl-modemet er klar (det behøvede jeg ikke før) - og det
er da irriterende, når tingene tager længere tid...

venlig hilsen

Martin
--
MA @ 55.01.46N/11.50.39E - www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse

--and don't forget to boogie

Martin Petersen (24-09-2003)
Kommentar
Fra : Martin Petersen


Dato : 24-09-03 10:48

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:
>
> > Det har tilsyneladende noget med bestemte stationære G4'ere at gøre.
> > Hvilken Mac er det du har.
>
> imac G3 500(FlowerPower
>
> -- den er såååå laaaangsom til at boote - og jeg må vente med at starte
> maskinen til adsl-modemet er klar (det behøvede jeg ikke før) - og det
> er da irriterende, når tingene tager længere tid...

Jeg oplevede at Finder i 10.2.8 er blevet væsentlig hurtigere. Men ikke
lige efter udateringen. Efter at jeg havde logget ud og straks efter ind
igen ...
Har iBook700 dual. Ingen problemer med ethernet. Men batterimåleren
melder om væsentlig kortere tid tilbage. (ca. 1 time og 50 min., nej nu
siger den 2:04) Forhåbentlig er det kun måleren ...

På en af de am. mac sider var en officiel erklæring fra Apple om at
opdateringen var trukket på grund af ethernetproblemerne med "nogle få
G4 desktops".

MartinP

David Blangstrup (24-09-2003)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 24-09-03 10:51

Martin Petersen <martinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:
>
> > Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:
> >
> > > Det har tilsyneladende noget med bestemte stationære G4'ere at gøre.
> > > Hvilken Mac er det du har.
> >
> > imac G3 500(FlowerPower
> >
> > -- den er såååå laaaangsom til at boote - og jeg må vente med at starte
> > maskinen til adsl-modemet er klar (det behøvede jeg ikke før) - og det
> > er da irriterende, når tingene tager længere tid...
>
> Jeg oplevede at Finder i 10.2.8 er blevet væsentlig hurtigere. Men ikke
> lige efter udateringen. Efter at jeg havde logget ud og straks efter ind
> igen ...
> Har iBook700 dual. Ingen problemer med ethernet. Men batterimåleren
> melder om væsentlig kortere tid tilbage. (ca. 1 time og 50 min., nej nu
> siger den 2:04) Forhåbentlig er det kun måleren ...
>
> På en af de am. mac sider var en officiel erklæring fra Apple om at
> opdateringen var trukket på grund af ethernetproblemerne med "nogle få
> G4 desktops".
>
> MartinP

Ja, men kig på MacFixit.com, der er der alle mulige problemer med denne
update.

--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på
http://david.blangstrup.dk

Martin Petersen (24-09-2003)
Kommentar
Fra : Martin Petersen


Dato : 24-09-03 14:53

Apple har i dag postet dette:

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=107669

martinP

Morten Lind (24-09-2003)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 24-09-03 15:13

Martin Petersen <xmartinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=107669

Ja, det er lige før jeg ikke tør skrive det, men jeg har også en G4 med
gigabit ethernet, og min opdatering fejler ikke en dyt......
G4DA/733/1250/60/Gbit-ethernet/1MbL3cache/OSX, 10.2.8
M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Karl Antz (24-09-2003)
Kommentar
Fra : Karl Antz


Dato : 24-09-03 16:34

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Ja, det er lige før jeg ikke tør skrive det, men jeg har også en G4 med
> gigabit ethernet, og min opdatering fejler ikke en dyt......
> G4DA/733/1250/60/Gbit-ethernet/1MbL3cache/OSX, 10.2.8
> M.

Ikke så underligt, eftersom Apple udtrykkeligt nævner at problemet kun
berører maskiner med 450 og 500 Dual processorer

hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th
2300 København S

Morten Lind (25-09-2003)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 25-09-03 07:52

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:
>
> > Ja, det er lige før jeg ikke tør skrive det, men jeg har også en G4 med
> > gigabit ethernet, og min opdatering fejler ikke en dyt......
> > G4DA/733/1250/60/Gbit-ethernet/1MbL3cache/OSX, 10.2.8
> > M.
>
> Ikke så underligt, eftersom Apple udtrykkeligt nævner at problemet kun
> berører maskiner med 450 og 500 Dual processorer
>
> hilsen ka'l

Hæ, hæ....jeg læste det som gældende BÅDE gigabit ethernetmaskiner OG
450MHz og 500MHz maskiner...........jeg var ikke klar over, at de to
sidste modeller havde gigabit ethernet, sorry..........læser bedre på
lektien næste gang

Hej ka´l
Morten
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Jonas Voss (24-09-2003)
Kommentar
Fra : Jonas Voss


Dato : 24-09-03 17:59

Morten Lind wrote:

> Ja, det er lige før jeg ikke tør skrive det, men jeg har også en G4 med
> gigabit ethernet, og min opdatering fejler ikke en dyt......
> G4DA/733/1250/60/Gbit-ethernet/1MbL3cache/OSX, 10.2.8

Men det er den model der Gigabit Ethernet der bliver ramt af fejlen,
ikke Gigabit maskiner per se, i følge Apples dokument.

Det er sådan en jeg har (400Mhz-versionen), og den er sgu' gået død.
Et held jeg har en bærbar jeg kan bruge i stedet.

Jeg mener ellers at ethernettet virkede fint igår efter jeg havde
opdateret, men der må jeg tage fejl, for den virker i hvert fald ikke
i dag.

Glæder mig til en update (:

--
| Jonas @ 55.75, 12.42 | <http://verture.net/> |

   "The ability to enslave a planet is insignificant
   next to the power of the Macintosh" -- Darth Vader

Per Madsen (24-09-2003)
Kommentar
Fra : Per Madsen


Dato : 24-09-03 16:42

Martin Petersen <martinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> Jeg oplevede at Finder i 10.2.8 er blevet væsentlig hurtigere. Men ikke
> lige efter udateringen. Efter at jeg havde logget ud og straks efter ind
> igen ...
> Har iBook700 dual. Ingen problemer med ethernet. Men batterimåleren
> melder om væsentlig kortere tid tilbage. (ca. 1 time og 50 min., nej nu
> siger den 2:04) Forhåbentlig er det kun måleren ...
>
> På en af de am. mac sider var en officiel erklæring fra Apple om at
> opdateringen var trukket på grund af ethernetproblemerne med "nogle få
> G4 desktops".
>
> MartinP

Har i husket at reparere tilladelser efter opdateringen? Hos mig var der
en del der skulle repareres kunne jeg se.

Anyway, mht. batteri så kunne I evt. prøve at resette powermanageren.
Thorkild Olesen var så venlig at poste et indlæg om det for et par
måneder siden:

Boot i Open Firmware ved at holde CMD-OPTION-O-F nedtrykket under
opstart. (Det er altså alle 4 taster på én gang: æble, sporskifte, O, F)

Skriv følgende 2 linier:

reset-nvram
reset-all

Måske hjælper det...


--
Mhv.
Per,-...der søger lejl.i Kbh.
www.ecotox.dk,- Links til uundværligt mac software, sites, musik etc.
UPDATED!

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408905
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste