Hjælp til farvevalg...
Fra : Magnus

Dato : 24-09-03 08:58

Jeg skal finde et par farver som skal gå igen på alle mine sider. Men det er
svært at finde nogle som passer sammen så er der ikke en side info om farver
som gør det godt sammen.

Det skal blandt andet være sådan at den ene farve er konstant baggrund og
den anden skæl kun være der på den sektion eller holder musen over et
menupunkt.
F.eks. Grå/lysegrå. blå/lyseblå det skulle blot være mere nøjagtigt med
farvekode.

Søger siden med farver der passer godt til hinanen...?

/Magnus

Fra : Anders Dahl Ovesen

Dato : 24-09-03 10:22

Hej Magnus

Har du set på html.dk. De har en tutorial omkring webdesign, hvor de kommer
ind på farvecirklen, hvilke farver der passer sammen, m.m. Ellers har
visibone.com nogle posters med web-safe farver inddelt i farver, som
"passer" sammen.

Good painting ...
/Anders

Fra : Jakob Højlev Jørgens~

Dato : 24-09-03 12:17

"Magnus" <arnason@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
er
> svært at finde nogle som passer sammen så er der ikke en side info om

Prøv fx at lege lidt med http://www.colormatch.dk

Venlig hilsen
Jakob Højlev Jørgensen
http://bugtaling.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 24-09-03 16:53

"Jakob Højlev Jørgensen" <jakobhjfjerndette@tiscali.dk> skrev

> Prøv fx at lege lidt med http://www.colormatch.dk

Et glimrende værktøj, hvis man bruger IE. Den virker desværre ikke i NS/Moz.

En anden mulighed, der virker i alle browsere er:

http://www.colorschemer.com/online.html

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin