Woody og sikkerhed
Fra : Martin Andersen

Dato : 23-09-03 23:23

Hej!

Hvor længe kan man regne med at der kommer sikkerhedsrettelser
til Woody ?
Jeg har tænkt længe over hvilken distribution jeg skal have
på min Linux-server næste gang, og er kommet frem til at Debian
stable er det bedste. Det vigtigste for mig er at have et sikkert
system man ikke behøver at pille ved.

Efter næste stable er udkommet, går der vel et stykke tid før
sikkerheds-teamet stopper med at lave backports til Woody ?
Hvor "farligt" er det så at opgradere til næste stable ?

Martin.

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 23-09-03 23:49

Martin Andersen <martin@al-data.dk> writes:

> Hvor længe kan man regne med at der kommer sikkerhedsrettelser
> til Woody ?

Woody bliver "old stable" og Sarge til "stable", når Sarge
udgives. Jeg mener at sikkerhedsrettelser til Woody bliver stoppet,
når den ikke længere er "old stable" svjh. - men jeg er ikke sikker.

> [...]
> sikkerheds-teamet stopper med at lave backports til Woody ?
> Hvor "farligt" er det så at opgradere til næste stable ?

Der er nyere udgaver af mange programmer i; disse kan kræve
konvertering af konfigurationsfiler mm.

Jeg prøvede i sin tid en del potato til woody; det gik relativt
smertefrit. Jeg husker dog nogle apache'r, der skulle have rettet
noget konfiguration for at bringes til at virke.

Sidst jeg prøvede Woody->Sarge slukkede nogen for et atomkraftværk
undervejs , så det vil jeg anbefale at være varsom med

/Rasmus

Roses R Red, Violets R Blue
I Am Skizofrenic & So Am I