Nu strømmen er tilbage
Fra : jørgen

Dato : 23-09-03 19:57

Ja, jeg var en af de som blev udsat for strømsvigt. Normalt er både mit tv
og min pc tændt hele tiden og jeg har mine faste rutiner også med
kaffebrygning etc. Men nu alt dette forsvinder som er ens daglige rutiner,
blev der lidt stille. Jeg havde det dårligt og bad til Gud og hvor føltes
det hel meget klarere og direkte nu man ikke havde alt det elektriske
omkring sig. Som om det var lettere at bede og lettere og tro og lettere at
modtage, så jeg oplevede guds kærlighed og støtte som en realitet.

Måske drejer det sig om opmærksomhed, hvor Tv og Pc osv. tager en masse
opmærksomhed hvor jeg skulle være mere guds-opmærksom.

Det er ikke så sjovt når strømmen forsvinder, men jeg mærkede guds hjælp og
nærvær i dag. I morgen er en ny dag med sine problemer og byrder, jeg håber
jeg på samme måde er i stand til at lægge dagen i Hans hænder og
leve/overleve i kraft af Ham alene og ikke tvivle på at Han elsker mig.

En dag kommer hvor strømmen over hele jorden forsvinder, for ikke at komme
tilbage. Det er den dag Gud kommer og sætter sin fod på jorden og opretter
sit fredsrige, og så skal der ikke være sygdom mere, ejheller plage eller
pine. Den dag vil jorden ikke blive drevet af el, men af Hans lys og
retfærdighed og kærlighed - gid det må ske snart.

mvh jørgen.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 23-09-03 23:58

"jørgen" <brothers_bisp@hotmail.com> writes:

> Ja, jeg var en af de som blev udsat for strømsvigt. Normalt er både mit tv
> og min pc tændt hele tiden og jeg har mine faste rutiner også med
> kaffebrygning etc.

Ak ja. En af de ting, der blev skrevet på ønskelisten på arbejdet (jeg
arbejder på en slags IT-central) var nødstrøm til kaffemaskinen.

> [...]
> pine. Den dag vil jorden ikke blive drevet af el, men af Hans lys og
> retfærdighed og kærlighed - gid det må ske snart.

Arh. Nu _har_ han jo engang opfundet elektriciteten...
--
Peter B. Juul, o.-.o "We haven't lost and we never will
The RockBear. ((^)) Today you came into our grasp

Fra : paw

Dato : 24-09-03 03:20

"Peter B. Juul skrev

> Arh. Nu _har_ han jo engang opfundet elektriciteten...

Ja, skabt den har han også; men hvad hvad betyder
'fejlfrihed' - om ikke: "Den rette brug af energien?" JM

Fra : erik larsen

Dato : 24-09-03 07:08

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk> skrev i en
meddelelse news:m27k3zf6ye.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...

> Ak ja. En af de ting, der blev skrevet på ønskelisten på arbejdet (jeg
> arbejder på en slags IT-central) var nødstrøm til kaffemaskinen.

camping gas

Erik L

Fra : Bo Warming

Dato : 24-09-03 04:07

"jørgen" <brothers_bisp@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> kaffebrygning etc. Men nu alt dette forsvinder som er ens daglige rutiner,
> blev der lidt stille. Jeg havde det dårligt og bad til Gud

Vi var mange der fik indhold i livet af dette afbræk i rutinerne

Da strømstoppet var et kvarter gammelt cyklede jeg op til Nørrebros Runddel
for at nyde stemningen - der var langt mere både bil og fodgænger trafik end
landskamp-i-Parken myldretid og folk var vennesæle og opløftede. Alle var
ude at påskønne lidt tiltrængt afveksling i hverdagen. Frikvarter fra
computer og anden tvangs-elektronik på job og i fritid.

Sammensværgelsesteori er en ædel hobby, men det bedste jeg kan fabrikere er
følgende.
Strømstop minder os om sårbarhed og får os til at underkaste os vore
beskyttere.

1. Bush-kumpanerne der så Irak-krigsstemning sløje af,
lader antyde til andre topfolk, at lidt små-krise, der også afleder
opmærksomhed fra, hvor dårligt
verden styres, er velset.
Ingen siger noget direkte til hinanden, som ville kunne båndes, men de
kender efterhånden alle et nonverbalt vink med en
vognstang, og ved smil og humoristiske løftede bryn i talrige hyggesnakker
mellem ledere udkrystalliseres i elektricitets-administration i NewYork,
at en ubekvem beslutning udskydes trods risiko for strømstop, og det
døgnlange strømstop sker.
2. Alle ved, at ingen dør af, at man er vanligt perfektionistiske med at få
tingene LANGSOMT igang igen, da alt sortner.
Det er jo en slags brandøvelse-in-natura, og lederne overgår hinanden i
perfekt PR vedr krisemanagement.
Utilfredshed med det (½.-)offentlige mindskes, når folk overraskes ved, at
ting køres ansvarligt. Lederne opnår
respekt.
Sammenholdet under Folkestrejken 1944 i Nordens Paris, Kbh, er de
kulturradikales guldalder for skandinavere, og lederne i Europa har samme
grundstemning som amerikanerne, og lige så dokumenterbart lader man
"tilfældigheder" gå galt her .
3. I USA havde terrorhysteri siden 9.11 ført til gør-det-selv indkøb og
hver-mand-sit-beskyttelsesrum-aktivitet i alle samfundets ansvarlige lag, og
der var indkøbt
duck-tape(gaffa-tape til at forsegle vinduessprækker, så forureninger kunne
holdes ude).
Folk var glade for at spise lidt af nødlagrene og fornemme at
overforsigtigheden ikke var helt spildt.
Her flød radioen over med gode råd, fx, om behandling af frysevarer. På
min tur omkring kareen, så jeg masser af kondensvand-is fra fryser
smidt ud på fortov-rendestenen, fra nogle der har fulgt det tåbelige råd om
at rydde op i fryseren netop nu.
Jo, vi mangler noget at gå op i, og vi nød det. Vi blev så glade som
Snavsi-pigen der får besøg af 3 grønne rastafari-rummænd - hellige bimbam og
skål i
rumskibet.

> Tænk på Murphy's lov:
> 3.. Alt der kan gå galt, vil gå galt.

Dr. Knocks lov fra en berømt Jules Romain roman lyder
"En rask patient er en patient, der ikke er undersøgt godt nok".
Opfindelse af overflødig
statsaktivitet har i hundred år været vigtigste vej til rigdom, magt og ære,
med WW1+2 som vigtigste triumf, og Murphy-lov og Knock-lov har inspireret
mange, men det kunne der ikke pines mere ud af det, elektricitetsstop viser
kreativ
fornyelse.

I kappestriden om "fler bevilginger til min afdeling" er der nu nye boller
på suppen, og der vil blive indkøbt nødgeneratorer. Og især vil
privatisering blive advaret imod, selvom der ikke er sandsynlighed for at
det betød noget i USA-Canada sidste måned, eller nu..
Om nogle årtier vil en revisionist bevise beyound doubt, at der var bomber i
WTC-bygningerne, der udløstes samtidig med, at de to terrorist-styrede fly
fløj ind i de to højhuse, gætter jeg,
og det vil blive så stor en sekt, der hælder mod den teori, som der er idag
vedr
at holocaust er overdrevet.
Vestens opinionsdannere har fulgt med i, at teorierne ikke har slået rod i
folket de første år efter ulykken, og en løst forplantet stemning af dette
har været med til at inspirere til gårsdagens bagatel.
Seneca og Machiavelli skrev, at den der har gavn af forbrydelsen, har ofte
trukket i trådene, og
- Danmark-Sverige/EU er en stat i USA

Både her og i Tyskland var der dyb optagethed af "stemningsrapporter" hos
lederne under WW2 , ved vi idag, og denne hobby er vokset og får kronede
dage dette efterår.
"Piety, like nobility, has its aristocracy".Goethe