mærkelige emails
Fra : Christoffer

Dato : 23-09-03 16:02

Hej NG

Jeg har en email hvor alt mit spam bliver sendt til, hos yahoo, og jeg
plejer ikke at give det jeg modtager den mindste tanke, bare ud i
skraldespanden med det. Men for nogle uger siden begyndte jeg at modtage
emails, grangiveligt fra Microsoft, men når man virustjekker dem, er de
inficeret med en virus. Jeg kan ikke huske hvad virusen hedder, men
emailsene fylder 142 kb og der ligger altid 40 af dem i min mailboks, så er
den fyldt og kan ikke modtage mere. Har i andre også oplevet det? Emailsene
ligner meget en rigtig microsoft email, så hvis man ikke kender til
internette ville jeg tror at det er nemt at falde i.

Mvh
Christian

--
They couldn't hit an elephant at this dist...

- General John Sedgwick, (1813-1864), last words

Fra : Troels Vognbjerg

Dato : 23-09-03 16:41

Christoffer wrote:
> [...]
> ligner meget en rigtig microsoft email, så hvis man ikke kender til
> internette ville jeg tror at det er nemt at falde i.

Ja jeg har set email, og email adressen den _påstår_ den kommer fra er
en MS adresse. Man kan kun blive ved med at gentage de kloge mennesker:
lad vær med at installere patchs som du ikke har downloadet fra en
officel hjemmeside, lad vær med at åbne filer (.exe .doc .vbs etc) fra
emails med mindre du stoler på afsenderen, og filen bliver nævnt i
emailen (eller er ventet).
(Lidt grundviden omkring email: )
Tilbage til det med email adressen, så er der intet der forhinder en
person i at forfalske en afsender på en email, da email server spørge
"Hvem er denne email fra?" Hvor man så kan svare alt, dog er de flest
email server lavet sådan at man ikke kan sende fra domains der ikke
eksistere, og nogle går lidt vidre, og kontakter mail serveren
afsenderen skulle være på, og 'siger' at den vil sende en besked til
brugeren, (den sender ikke rigtigt) og hvis den får fejl, så bliver
emailen droppet.

åben telnet, og tilnet din udbyderes email server, også skriv føglende
kommandoer:
HELO <ip eller domain>
MAIL FROM: insecure@microsoft.com
RCPT TO: stofferdreng17@yahoo.dk
data
Hejsa, dette er bare en test.
..

(husk det sidste punkttum)
(tror vist jeg kom til at sende dig den email adresse da jeg lige vil se
om det virkede undskyld :) brugte copy'n'past)
Der skal lidt mere til at få den til at se helt rigtig ud...

Fra : Peter Mogensen

Dato : 23-09-03 16:59

Troels Vognbjerg wrote:

> åben telnet, og tilnet din udbyderes email server, også skriv føglende
> [...]

Faktisk kræver RFC2821 at du anvender <> omkring mail-adressen:

MAIL FROM:<insecure@microsoft.com>

.... men det er rigtigt at det andet virker med _næsten_ alle mail-servere.

Peter

Fra : Kasper Dupont

Dato : 23-09-03 19:48

Christoffer wrote:

> emailsene fylder 142 kb og der ligger altid 40 af dem i min mailboks,

Kun 40, så er du heldig. Jeg har fået næsten 2000.

Their business was zero and it was shrinking.