Publisher 2002 font spørgsmål
Fra : Torben Brøndum

Dato : 23-09-03 13:59

hej,

Jeg modtager en pub-fil til videreredigering. I den modtagne fil er anvendt
helvetica font- som jeg desværre ikke har. Derfor fejlmeddelse ved
indlæsning - og konv. til Times new roman ved accept.

Hvordan og hvor kan jeg få den fonttype. På en anden klient (andet netværk)
har jeg fonten - den vises med en printer ud for sig - og det må jo være
noget med, at finten bliver installeret sammen med printeren. Og når jeg
ikke har fonten i første eksempel er den vel ikke med printeren - men kan
jeg få den eller er jeg nød til at bedes den anden person om ikke at anvende
fonten ?

Er klar over, at jeg så ej heller har den i de andre officeprogrammer

Hilsen Torben Brøndum

Fra : Leo Heuser

Dato : 23-09-03 18:41

Hej Torben

Du kan bede, den der gemmer dokumentet, om
at vælge Funktioner > Trykkeriværktøjer > Skrifttype
og så sætte hak i "Integrer True Type-skrifttyper, når
dokumentet gemmes".

Leo Heuser
MVP Excel

Followup to newsgroup only please.

Fra : pre

Dato : 23-09-03 20:05

Hvis en font vises med et printersymbol, så er det en printer(installeret)
font. Den kan ikke lige flyttes mellem PC´er.
Helvetica er en gammel klassiker som garanteret vil optræde i de fleste
fontsamlinger (dem er der mere end masser af) så det eneste problem kan være
Copyright.
Helvetica hører ikke med i de fonte hvor MS har betalt licens,
pre

Fra : pre

Dato : 29-09-03 21:17

Hvis problemet stadig er aktuelt så faldt jeg lige over en Site med omkring
40 forskellige Helvetica fonte. De er ikke (helt) gratis og jeg kan ikke
garantere for æ,ø,å.
Se: http://www.myfonts.com hvor det også er muligt at uploade en prøve til
identifikation.

pre

Fra : Torben Brøndum

Dato : 30-09-03 10:57

"pre" <skrivtilgruppen@bredalsparken.dk> skrev
> [...]
omkring
> 40 forskellige Helvetica fonte. De er ikke (helt) gratis og jeg kan ikke

....prøver lige at se derpå. Tak for svar.

Hilsen Torben Brøndum