Lille netværk med NT4 og Win2000
Fra : Martin

Dato : 09-04-01 20:07

Hej alle,

Jeg har følgende problem som jeg håber én af jer kan være mig behjælpelig
med...

Jeg har en stationær comp. med Windows2000 installeret og en bærbar med
Windows NT4 samt en Pro@ccess router fra TDC. Når jeg slutter begge maskiner
til routeren kan jeg både pinge router og henholdsvis den ene og den anden
maskine, men under Windows kan jeg ikke se maskinerne. Hverken på den ene
eller den anden. Hvad kan det være ? Er der én der har en god ide.

På forhånd tak.

Fra : Bent skohorn

Dato : 09-04-01 20:21

"Martin" <a@b.c> wrote in message news:9at1fh$lgp$1@sunsite.dk...
> [...]
> maskine, men under Windows kan jeg ikke se maskinerne. Hverken på den ene
> eller den anden. Hvad kan det være ? Er der én der har en god ide.

Når du siger du 'ikke kan se dem under windows' .. mener du så i 'andre
computere/network neighbourhood' ?

Har du installeret 'klientprogram til microsoft netværk' ?

Skohorn

Fra : Henrik Walther

Dato : 09-04-01 20:27

It's rumoured "Martin" <a@b.c> wrote:

> [...]
>maskine, men under Windows kan jeg ikke se maskinerne. Hverken på den ene
>eller den anden. Hvad kan det være ? Er der én der har en god ide.

Du kan pinge dem fra routeren eller? Kan du pinge maskinerne fra
hinanden? Hvis ja kan du så ved eksempelvis at gå i Start -> Run og
skrive \\ip_addresse på den ene få fat i den anden? Hvis ja kan det
meget vel være netbios protokollen du skal have tilføjet.

--
Henrik Walther

Fra : Martin

Dato : 10-04-01 17:39

Hej Henrik og andre.
Tak for nteressen...

Jeg kan ikke pinge når jeg gør som du foreskriver, men hvis jeg går i en
DOS-Prompt er alt helt fint. Maskinerne kan ikke se hinanden under Windows
selvom der både er installeret klientprogram til microsoft netværk og delt
flere drev, -æv.

mvh. Martin

Fra : Bent skohorn

Dato : 10-04-01 18:29

"Martin" <a@b.c> wrote in message news:9avd6k$iab$1@sunsite.dk...
> [...]
> selvom der både er installeret klientprogram til microsoft netværk og delt

Jeg vil tro at henrik mente noget i retning af: ' hvad sker der hvis du
trykker på start/kør og skriver \\den.anden.maskines.ip.adresse.her - kommer
den så frem? Prøv evt. osse med \\den.andens.maskines.navn

skohorn

Fra : --=BGN=--

Dato : 11-04-01 10:46

Har du tjekket om der står et "dollar" tegn efter drevbogstavet? Hvis ja, så
er det der problemet ligger. Fjern "dollor" tegnet

Bo Nielsen
bo@bgn.dk