vvs
Fra : Carsten

Dato : 23-09-03 09:39

Hej NG
Jeg har brug for lidt VVS erfaring
i forbindelse med at vi flyttede ind i vores nuværende hus, skiftede jeg
nogle synlige rør i den ene side af huset ud til rør i rør det var der
ikke mange spekulationer over da fjernvarme stikke er i den side af huset,
men nu er tiden kommet til den anden side af huset samtidig med at
badeværelse skal renoveres og en forgang skal flyttes. jeg har dog været
så forudsene at jeg har lavet en teknik kanal under soveværelset, som
ligger mellem teknikrum #1 (her kommer fjernvarmen), og det som skal blive
ny forgang, min plan går så ud på at lave et teknikrum #2 der hvor den
gamle forgang
er, (badeværelset ligger mellem gamle og ny forgang), hvor det så var min
plan at placere VVBeholder, for på den måde at blive fri for hele tiden at
recirkulere det varme vand gennem 20m rør for at holde det varmt,
så var det jo nærligende at placere forgrener rør til radiatorene i samme
side af huset, samme sted.

Så kommer de store spørgsmål
Er det en helt tåbelig ide, den gamle forgang skal alligevel kun bruges
til pulterrum ?

jeg kan spare i hvertilfælle 120 m rør i rør fordelt på varme og vand
slipper for at resirkulere det varme vand.

Hvor tykt et rør i rør skal jeg trække mellem tk.nik. #1 og #2 for have
kapacitet nok til en VVBeholder, 6m2 gulvarme og 2 radiatoren hvoraf den
ene aldrig er tændt ?

/Carsten