Må man glo på børnehavebørn?
Fra : Bo Warming

Dato : 22-09-03 15:34

Må man glo på børnehavebørn?

Taktløs gloen kan være usympatisk, men der er ingen lov imod det, udover at
exhibitionistiske kvinder, der klær sig af ved åbent sovekammervindue, kan
få dømt den gloende stodder som voyeur - vistnok dog kun, hvis han er gået
ind i hendes have for bedre at se.(?)

Jeg har i årevis solet mig på fortovet overfor min havelåge, tidligt om
morgnen når solen ikke er kommet ind i min egen have.
Jeg har et let havestol og morgenavisen og evt nogle arbejdspapirer, og hvis
børnehavebørnene bag hegnet mod fortovet siger Dav så svarer jeg Dav..
Forleden kom den mest højtråbende og aggressive af pædagogerne ud og
fortalte mig at forældre troede at jeg spionerede og nedskrev noget om
børnene, og det fandt de upassende.

I en retssal må man ikke fotografere, men selv hvis jeg fotograferede eller
tegnede, så tror jeg at alt er ukritisabelt, juridisk set.

Når børnehaven går tur i parken, må de leve med nysgerrige blikke. Jeg er
pædagogernes arbejdsgiver som via skatter betaler deres løn og via valg og
folketing leder og fordeler deres arbejde - og Både Kritiske Bo og Smilende
Susie har da lov at kaste kritiske blikke ind og se om det går forsvarligt
til - også hvis jeg skrev en kritisk bog om mine betragtninger, med citater
og iagttagelser? Forskere har vel ikke monopol.Hvis nu der aldrig var
pædagoger der overvågede legen, ville det være i børnenes interesse at en
idealistisk spion afslørede de kaffedrikkende, dovne pædagogmedhjælpere. -
ikke?

--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N

Fra : Louise

Dato : 23-09-03 09:47

> [...]
hvis
> børnehavebørnene bag hegnet mod fortovet siger Dav så svarer jeg Dav..

Ja, det vil de fleste gøre, som går forbi en børnehave eller bo ved siden af
det

> Forleden kom den mest højtråbende og aggressive af pædagogerne ud og
> fortalte mig at forældre troede at jeg spionerede og nedskrev noget om
> børnene, og det fandt de upassende.

Du sagde vel bare at det gjorde du ikke??

> Når børnehaven går tur i parken, må de leve med nysgerrige blikke. Jeg er
> pædagogernes arbejdsgiver som via skatter betaler deres løn og via valg og
> folketing leder og fordeler deres arbejde

Totalt uenig...måske betaler du skat, men arbejdsgiver er du næppe - din
indflydelse består alene i at du stemme til kommunevalget og derved siger at
det og det parti skal bestemme over fx. børnehaverne - i dagligdagen er det
kommunen, børnehaven og dens forældrebestyrelse, som bestemmer!

/Louise

Fra : Bo Warming

Dato : 23-09-03 18:39

"Louise" <sporg@hotmail.com> wrote in message

> hvis
>
> Ja, det vil de fleste gøre, som går forbi en børnehave eller bo ved siden
af
> det
Ja, og tåler de proferssionelle ikke at deres børn flygter fra dem og er
nysgerrige om det rigtige liv udenfor, så må de gøres deres pædagogik mere
spændende

> Du sagde vel bare at det gjorde du ikke??

At hun stillede så tåbelige spørgsmål
(og endda spurgte mig hvilket parti jeg er medlem af)
betød at jeg ikke gad besvare hendes spørgsmål
Hun har ikke krav på at blive beroliget. Lad hende tro at jeg tegner
erotiske pædofile tegninger af børnene - det har jeg også lov til hvis det
interesserede mig.
Tydeligvis er hendes nærmeste arbejdsgiver inkompetent, og det er godt at
jeg kunne lære hende elementær jura og god etik, som er at være tolerant
overfor alt andet end ulovlige sager såsom vold.

> [...]
det
> kommunen, børnehaven og dens forældrebestyrelse, som bestemmer!

At alle danskere ER arbejdsgiverne, omend indirekte som jeg skriver og som
du skriver, betyder at der er intet utidigt i at kaste nysgerrige blikke, og
tjække at der ser rimeligt ud

Hvis jeg ikke betalte stats- eller kommune-skat ville jeg stadig være (en
af) arbejdgiver(ne)

Fra : Inger Marie Jakobsen

Dato : 26-09-03 20:33

"Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> wrote in

> "Louise" <sporg@hotmail.com> wrote in message

> At hun stillede så tåbelige spørgsmål
> (og endda spurgte mig hvilket parti jeg er medlem af)

Du gode.. Du må da have gjort et vældigt indtryk på hende siden hun
ligefrem ville vide hvad parti du er medlem af. Gad vide hvad der fik hende
til at spørge om det?

> At alle danskere ER arbejdsgiverne, omend indirekte som jeg skriver og
> som du skriver, betyder at der er intet utidigt i at kaste nysgerrige
> blikke, og tjække at der ser rimeligt ud

Ehrm... Jeg er skisme ikke arbejdsgiver med hvad der følger deraf af
adminitration, ansvar og medarbejdersamtaler. Men jeg betaler da skat så
andre kan være arbejdsgiver for folk, der skal passe mine børn og sørge for
at underlige mænd ikke sidder på en bænk og glor på dem

PS. Jeg har ikke noget imod at folk sidder og nyder dagen på en bænk.
--ingermarie

Fra : Bo Warming

Dato : 27-09-03 07:55

"Inger Marie Jakobsen" <im_nospam@brunsgaard.dk> wrote in message
> [...]
>
> Du gode.. Du må da have gjort et vældigt indtryk på hende siden hun
> ligefrem ville vide hvad parti du er medlem af. Gad vide hvad der fik

At forældrene der har brokket sig over mine onde blikke, har hørt at ham
landsbytossen er glistrupist og tror det er det samme som nazist+pædofil

At man ikke er NORMAL er mistænkeligt - mener inkompetente. (som dog har
grund til vagtsomhed hvis jeg står og onanerer med en kalasnikov og en
boltesaks til at trænge gennem hegnet ind til børnehaven)

> [...]
> at underlige mænd ikke sidder på en bænk og glor på dem
>
> PS. Jeg har ikke noget imod at folk sidder og nyder dagen på en bænk.

Den tid er forbi, vor der brændtes hekse fordi de kastede "onde øjne" på
naboens kvæg, så mælken blev sur.

Selvfølgelig bør institutionen have en næse for manglende proportionssans.

Selvom jeg er en af 5 millioiner med-arbejdsgivere for de inkompetente
pædagoger, gider jeg dog ikke maile en klage til ombudsmanden