udskifte , med .
Fra : Michael Jensen

Dato : 22-09-03 21:00

Hejsa

Jeg har nogle felter hvor brugeren skal indtaste nogle tal. Der skal senere
beregnes på de tal så jeg skal have noget validering af tallene.

hvis jeg bruger isNaN() funktionen virker det med tal som indeholder ".",
men hvis man bruger den danske kommaseparator "," som siger den fejl.
Hvordan omgår jeg dette problem.

Jeg har prøvet mig lidt frem med:

str = field.value;
result = str.replace(/'/g, '.');
field.value = result;

Men det fungerer ikke rigtigt;

Michael Jensen
Michael[SNABEL]ogj[PRIK]DK

Fra : Michael Jensen

Dato : 23-09-03 09:47

"Michael Jensen" <michael@ogjFJERN.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> hvis jeg bruger isNaN() funktionen virker det med tal som indeholder ".",
> men hvis man bruger den danske kommaseparator "," som siger den fejl.

der var faktisk mere simpelt end jeg regnede med. Dette fungere som jeg
ønskede:

str = field.value;
new_str = str.replace(',','.');
field.value = new_str;