Gult vand !?!?!
Fra : Søren

Dato : 22-09-03 08:17

Jeg har fundet en rod på min svigermors loft der har været brugt til jule
dekorationer for mange år siden. Jeg syntes den kunne være fin at putte ned
i mit akvarium. Der for lage jeg den i vand i lidt over en uge, der efter
kogte jeg den ca 4 gange. Jeg har også lagt den ned i akvaiet, men den
farver vandt gult. Jeg tror ikke fiske mærker noget til det .... men jeg
syntes nu ikke det er så pænt. Hvad skal jeg gøre ?? bare skifte vand tit
nok ??

Mvh søren
PS. 60 liter selskabs akvarium.

Fra : René Blumensaadt

Dato : 22-09-03 10:48

Som du selv nævner det, mærker fiskene ikke noget til det. De fleste rødder
har det med at farve vandet, men til gengæld er de også med til at holde
PH-værdien nede. Så længe det ikke er et cichlideakvarium du har gør dette
ikke noget. Der er kun ét at gøre hvis du ikke vil have vandet farvet, og
det er nok at tage roden op igen.

René Blumensaadt

Fra : Dennis Andersen

Dato : 22-09-03 13:14

Hvad pokker !!!!

Hej Rene, vidste ikke du havde akvarie *g*
Kort hilsen fra Bornholm.

Mvh
Dennis Andersen

Fra : René Blumensaadt

Dato : 23-09-03 21:57

Hej dennis.

Jo da, jeg har tre styks. Har du også fået?
Ring lige til mig, du har mit nummer, men jeg har vist ikke dit mere.
René.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 22-09-03 16:53

René Blumensaadt wrote:
> [...]
> cichlideakvarium du har gør dette ikke noget. Der er kun ét at gøre
> hvis du ikke vil have vandet farvet, og det er nok at tage roden op

Vi du gerne have navnene på halvtreds cichlidearter der elsker lav pH?
Det giver ingen mening at snakke om et 'cichlideakvarium' - men du tænker
nok på et Malawi- eller Tanganyikaakvarium.

vh
Jan

Fra : Carsten Jensen

Dato : 22-09-03 18:33

De navne vil jeg gerne have. Jeg har lidt dværgclichider, men har mod på
mere. Jeg venter lidt med Malawi og Tanganyika.

Carsten

Fra : Jan Bøgh

Dato : 22-09-03 19:35

Carsten Jensen wrote:
> De navne vil jeg gerne have. Jeg har lidt dværgclichider, men har mod
> på mere. Jeg venter lidt med Malawi og Tanganyika.

Begynd bare her:
http://www.thekrib.com/Apisto/#pix
....og det er bare dværge - hertil kommer så diverse discus, scalarer og en
hel stribe større cichlider fra Sydamerika og mellemamerika (hvilket do ikke
betyder at alle nødvendigvis er surt/blødtvandsfisk).

vh
Jan

Fra : Carsten Jensen

Dato : 22-09-03 20:04

Det var en fin side. Har du flere guldkorn ?

Fra : René Blumensaadt

Dato : 23-09-03 22:01

Hej Jan.

Du må meget undskylde at jeg fornærmede dig så kraftigt at snakke uden nogen
mening.
Det beror sig på det faktum at ordet "afrikansk" var blevet glemt af mine
fingre. Da jeg er af den opfattelse at alle gængse afrikanske cichlider, som
regel er at betegne som værende fra enten Malawi eller tanganyika-søerne.
Det var bestemt ikke for at genere dig, men blot for at lette opfattelsen
for "ikke-eksperter"

René Blumensaadt

Fra : Jan Bøgh

Dato : 24-09-03 08:02

> Du må meget undskylde at jeg fornærmede dig så kraftigt at snakke
> uden nogen mening.

Hvorfra får du dog den ide at jeg skulle være fornærmet?

> [...]
> mine fingre. Da jeg er af den opfattelse at alle gængse afrikanske
> cichlider, som regel er at betegne som værende fra enten Malawi eller

Din opfattelse er forkert - hvad med f.eks. den meget gængse Kribensis?

> Det var bestemt ikke for at genere dig, men blot
> for at lette opfattelsen for "ikke-eksperter"

Hvorved du i stedet misinformerede de "ikke-eksperter" du så hensynsfuldt
har valgt at oplyse.
Jeg tror faktisk på menneskers fornuft - herunder at man bør oplyse dem om
den rette sammenhæng frem for pædagogisk tilrettede fejlagtigheder.
Igen må jeg understrege, at jeg ikke er det mindste fornærmet - men til
enhver tid vil fastholde retten til at komme med korrigerende kommentarer
til fejlagtige faktuelle udsagn.

vh
Jan

Fra : Bongis

Dato : 08-11-03 17:44

Hej Søren

Prøv med et kulfilter, det kan sikkert fås til den pumpe du har i forvejen.

Det skulle klare problemet

Bongis...