tty/ comporte
Fra : Carsten

Dato : 22-09-03 15:37

Hej
hvordan kan man undersøge hvilken comporte der er aktive???
og hvordan gøres de aktive hvis de ikke er dette???
/Carsten

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 22-09-03 15:53

In article <bkn1fb$4ss$1@sunsite.dk>, Carsten wrote:

> hvordan kan man undersøge hvilken comporte der er aktive???

Hvad mener du med aktive? Som kernen kender? Eller som du
kan logge ind via?

Foerstnaevnte: dmesg | grep ttyS
Sidstnaevnte: grep ttyS /etc/inittab | less

> og hvordan gøres de aktive hvis de ikke er dette???

Foerstnaevnte: Burde i 90% af tilfaeldene vaere nok at enable dem i bios
Sidstnaevnte: Enable dem i /etc/inittab

Mvh Thomas, Vanloese

Fra : Carsten

Dato : 22-09-03 17:27

Hej

dmesg | grep ttyS
gav følgende resultat
ttyS00 at 0x03f8 (irq = 4) is a 16550A
ttyS01 at 0x02f8 (irq = 3) is a 16550A

det eneste der står i initab med tty er følgende
1:2345:respawn:/sbin/getty 38400 tty1
2:23:respawn:/sbin/getty 38400 tty2
3:23:respawn:/sbin/getty 38400 tty3
4:23:respawn:/sbin/getty 38400 tty4
5:23:respawn:/sbin/getty 38400 tty5
6:23:respawn:/sbin/getty 38400 tty6

# Example how to put a getty on a serial line (for a terminal)
#
#T0:23:respawn:/sbin/getty -L ttyS0 9600 vt100
#T1:23:respawn:/sbin/getty -L ttyS1 9600 vt100

??????
/carsten

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 22-09-03 18:10

In article <bkn7s6$2o3$1@sunsite.dk>, Carsten wrote:

> ttyS00 at 0x03f8 (irq = 4) is a 16550A
> ttyS01 at 0x02f8 (irq = 3) is a 16550A

Dvs. at du har to serielle hardware porte.

> 1:2345:respawn:/sbin/getty 38400 tty1
> [...]

Du har 6 standard consol logins

> # Example how to put a getty on a serial line (for a terminal)
> #
> #T0:23:respawn:/sbin/getty -L ttyS0 9600 vt100
> #T1:23:respawn:/sbin/getty -L ttyS1 9600 vt100

Hvis du fjerner # fra en af disse 2 linier
vil du faa mulighed for at logge ind paa systemet
via serielportene ttyS0 og ttyS1 ved 9600 baud
med en vt100 terminalemulering.

Hvad vil du gerne opnaa?

Mvh Thomas, Vanloese

Fra : Carsten

Dato : 22-09-03 19:22

Thomas S. Iversen wrote:

> Hvad vil du gerne opnaa?

Hej
det drejer sig om et program til at programmere PIC prosesore med som
anvender com porten,
der er ikke forbindelse
/Carsten

Fra : Carsten

Dato : 22-09-03 22:35

Carsten wrote:

> Hej
> det drejer sig om et program til at programmere PIC prosesore med som
> anvender com porten,
> der er ikke forbindelse
> /Carsten

Hej igen
COM porten var ok
det var min assampler kode der var assamplet forkert,
og programmeren kunde registrere dette, hvad jeg ikke var klar over !
jeg troede i første omgang at det COM (ttySx) problem
/Carsten

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 23-09-03 05:52

In article <bknpud$ejj$1@sunsite.dk>, Carsten wrote: