Problemer med »Klientprogram til Microsoft~
Fra : Claus E Beyer

Dato : 22-09-03 08:07

Efter omformattering af pc med WinXP kan vi ikke få Arrownets ADSL-forbindelse
til at fungere. I vejledningen fra Arrownet er anført at følgende tre ting som
minimum skal være installeret:

- Klientprogram til Microsoft-netværk
- QoS-pakkeplanlægning
- Internetprotokol (TCP/IP)

»Internetprotokol (TCP/IP)« kan ikke fjernes, men de to øvrige har jeg prøvet at
fjerne og geninstallere uden positivt resultat. Det viser sig at pc'en kører
trægt og langsomt når »Klientprogram til Microsoft-netværk« er installeret.
Eksempelvis varer det 1-2 minutter inden ikonerne på skrivebordet pludselig
dukker op efter at selve skrivebordets baggrundsbillede er kommet frem. Det
kunne se ud som om at »Klientprogram til Microsoft-netværk« laver nogle store
forstyrrelser af pc'en. Når »Klientprogram til Microsoft-netværk« ikke er
installeret kører pc'en hurtigt som man vil forvente af en nyere pc med WinXP.

Håber at nogen her kan hjælpe os frem til at få forbindelse med Arrownet igen.

(Indlægget er også postet til news:dk.edb.system.ms-windows)

Claus

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 22-09-03 11:26

"Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> crashed Echelon writing

> [...]
> af pc'en. Når »Klientprogram til Microsoft-netværk« ikke er
> installeret kører pc'en hurtigt som man vil forvente af en nyere pc

I har installeret driveren til netkortet og bruger ikke XP's standard
driver?

Evt. prøve med et andet netkort (gerne helt andet mærke) og se om det giver
samme resultat, da netkortet muligvis kan have en fejl, eller den driver
version I kører med.

--
Bjarke Andersen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 22-09-03 22:30

On Mon, 22 Sep 2003 09:07:02 +0200, "Claus E Beyer"
<cebeyer@hotmail.com> wrote:

> I vejledningen fra Arrownet er anført at følgende tre ting som
> minimum skal være installeret:
>
> - Klientprogram til Microsoft-netværk
> - QoS-pakkeplanlægning
> - Internetprotokol (TCP/IP)

De to første behøver du ikke på en Internet-forbindelse, og den
sidste skal bare være konfigureret korrekt, så skulle det gerne
spille.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/