solnedgang?
Fra : Jane

Dato : 12-09-03 12:08

Jeg sidder og kigger lidt på http://adventist.dk/ men er ret
begrændset da menuen kræver script, så jeg kommer ikke meget
længere end forsiden. Her ser jeg hvornår solen går ned.

Er det vigtigt?

Jeg troede kun det med sol og måne var relevant for fastende
muslimer i Ramadanan, jeg anede ikke at (om) der er kristne
religioner som går højt op i nøjagtige tidspunkter?

Går de meget op i om sabatten stopper 19.37 eller har jeg
misforstået noget?

Jane

Fra : AF

Dato : 12-09-03 16:48

Jane kkgnsdlkng@hotmail.com.nejtak skrev dette:

> [...]
> religioner som går højt op i nøjagtige tidspunkter?
>
> Går de meget op i om sabatten stopper 19.37 eller har jeg

Da jeg om et lille øjeblik er på vej på camping bliver det kun lige
dette for denne gang:

19. Sabbatten
Efter de seks skabelsesdage hvilede Skaberen på den syvende dag og
indstiftede sabbatten for alle mennesker som et minde om skabelsen.
Det fjerde bud i Guds uforanderlige lov kræver helligholdelse af den
syvende dag, sabbatten, som en dag til hvile, tilbedelse og tjeneste i
overensstemmelse med Kristi lære og det eksempel, Jesus, sabbattens
Herre, gav os. Sabbatten er en dag, som vi skal tilbringe i lykkeligt
samfund med Gud og hinanden. Den er et symbol på vor genløsning i
Kristus, et tegn på vor helliggørelse, en tilkendegivelse af vor
troskab og en forsmag på vor evige fremtid i Guds rige. Sabbatten er
Guds vedvarende tegn på hans evige pagt mellem ham og hans folk.

<*bemærk*>
Når vi med glæde iagttager disse hellige timer fra aften til aften,
fra solnedgang til solnedgang, mindes vi Guds gerninger i skabelsen og
forløsningen.
<*bemærk*>

Bibeltekster
Første Mosebog 2,1-3
Anden Mosebog 20,8-11
Lukasevangeliet 4,16
Esajas' Bog 56,4-7;58,13.14
Matthæusevangeliet 12,1-12
Anden Mosebog 31,13-17
Ezekiels Bog 20,12.20
Femte Mosebog 5,12-14
Brevet til Hebræerne 4,1-11
Tredje Mosebog 23,32
Markusevangeliet 1,32

http://sdanet.dk/ + http://skabelsen.info/
*** *Alle med debatforum* ***

Fra : Jane

Dato : 12-09-03 19:20

AF skrev i <news:bjsprq$kup$1@sunsite.dk>:

> Da jeg om et lille øjeblik er på vej på camping bliver det kun lige

Føl ingen stress, jeg kan sagtens vente på svaret til du kommer
hjem igen.

> [...]
> Når vi med glæde iagttager disse hellige timer fra aften til aften,
> fra solnedgang til solnedgang, mindes vi Guds gerninger i skabelsen og

Jeg kan forstå det teoretisk, men i praksis?

Så det er kun solnedgang fredag aften og lørdag aften der er
interessant ikke? Sidder Adventisterne virkelig helt seriøst
og venter på klokken bliver 19.37 fordi det skal være *så*
nøjagtigt?

Jane

Fra : AF

Dato : 14-09-03 22:40

Jane kkgnsdlkng@hotmail.com.nejtak skrev dette:

[ ... ]

> Jeg kan forstå det teoretisk, men i praksis?
>
> Så det er kun solnedgang fredag aften og lørdag aften der er
> interessant ikke?

Nej, det er tiden *fra* solnedgang fredag aften *til* solnedgang
lørdag aften der er interessant, - altså *hele* det døgn.

> Sidder Adventisterne virkelig helt seriøst
> og venter på klokken bliver 19.37 fordi det skal være *så*
> nøjagtigt?

Næh det tror jeg egentlig ikke at særligt mange gør (selv om jeg ved
at der findes et par stykker). Jeg kigger sjældent på uret i den
forbindelse, men jeg kan da konstatere når det begynder at blive
mørkt!

Og hvor er det dog skønt med et helt døgn hver uge til hvile,
rekration, samvær med familie og nære venner o.lign. - et helt døgn
hvor man blot kan lægge hverdagens stress og jag bag sig!

Fra : Jane

Dato : 15-09-03 00:39

AF skrev i <news:bk2n6p$jjn$1@sunsite.dk>:

> [...]
> at der findes et par stykker). Jeg kigger sjældent på uret i den
> forbindelse, men jeg kan da konstatere når det begynder at blive

Det virker også mere logisk på mig. Det med minutter som 37 virker
så *hmnnn* et eller andet, fanatisk?

Jane

Fra : erik larsen

Dato : 15-09-03 13:01

"AF" <AP14412552@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> at der findes et par stykker). Jeg kigger sjældent på uret i den
> forbindelse, men jeg kan da konstatere når det begynder at blive

Hvad gør man så i nordnorge om sommeren ??

> Og hvor er det dog skønt med et helt døgn hver uge til hvile,
> rekration, samvær med familie og nære venner o.lign. - et helt døgn
> hvor man blot kan lægge hverdagens stress og jag bag sig!

du campere jo er det hvile ??

Erik L

Fra : AF

Dato : 15-09-03 16:23

erik larsen erik@larsenstruer.dk skrev dette:

[ ... ]

> Hvad gør man så i nordnorge om sommeren ??

Spørg dem der bor i Nordnorge - jeg bor i Danmark!§

> du campere jo er det hvile ??

Ja, i aller højeste grad! Det er hvile, rekreation og samvær ud over
alle beskrivende grænser!