Sammentæl antal fundne poster
Fra : Per Storm

Dato : 28-11-00 10:19

Jeg har en database der indeholder et antal firmaadresser.

I hver firmaprofil kan der være registreret fra én til tre forsk.
kontaktpersoner.

En makro udskriver adresselabels til samtlige registrerede kontaktpersoner,
ved hjælp af en makro, der udfører 3 navngivne søgninger efter hinanden. På
den måde bliver der udskrevet fra 1 til 3 labels til hvert firma, - til det
enkelte firma er eneste forskel "att-personen"

Nu ønsker jeg at foretage en sammentælling af det samlede antal labels, men
er stødt på nogle problemer.

Er det ikke muligt at oprette en makro der foretager de samme søgninger og
så eksporterer "antal fundne poster" ved hver af de 3 søgninger til en tabel
eller måske til et regneark - om det så bliver 3 forsk. regneark gør ikke
noget ??

Blot jeg får et værktøj til at beregne det samlede antal labels (før de
udskrives - for jeg kan jo tælle arkene bagefter, men det er fordummende -
og i mange tilfælde ikke praktisk muligt ?

NB: jeg arbejder i Approach.

Hvem kan hjælpe ?

mvh
Per

Fra : N/A

Dato : 28-11-00 13:45

Fra : Per Storm

Dato : 28-11-00 13:45

select count(*) - siger mig desværre ikke noget - er dit svar baseret på
Approach ?

Hvilke øvrige oplysninger mangler du for at kunne svare ??

mvh
Per

"Kristian Damm Jensen" <kristian-Damm.Jensen@REMOVEcapgemini.dk> skrev i en
meddelelse news:3A23A1AA.9531D853@REMOVEcapgemini.dk...

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 28-11-00 13:57

Per Storm wrote:

> select count(*) - siger mig desværre ikke noget - er dit svar baseret på
> Approach ?

Nej, det er baseret på kendskab til SQL, der er grundlaget for alle (?)
relationelle databasesystemer. Hvis det ikke siger dig noget, gætter jeg
på at du arbejder igennem et værktøj, der er specifikt for Approach. I
så fald kan jeg desværre ikke hjælpe dig.

--
Kristian Damm Jensen | Feed the hungry. Go to
kristian-damm.jensen@capgemini.dk | http://www.thehungersite.com