Pragtsmerlinger
Fra : Annette Skovbon

Dato : 17-09-03 00:03

Hejsa
Jeg har 4 pragtsmerlinger i mit 430 liters akvarie. Indimellem ligger en
af dem på bunden - på siden som om den er død. Pludselig 'hopper' den
op og farer rundt igen som om intet var sket. Er det normal
smerling-adfærd eller hur?
Vh. Annette

Fra : Thomas Madsen

Dato : 17-09-03 00:20

Annette Skovbon skrev:

> Pludselig 'hopper' den op og farer rundt igen som om intet var
> sket. Er det normal smerling-adfærd eller hur?

Ja. Prøv evt. at læse denne tidligere tråd her fra gruppen:
http://groups.google.com/groups?as_umsgid=3eae5a82$0$10411$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

Madsen.

Fra : Annette Skovbon

Dato : 17-09-03 00:44

Tak for din henvisning. Så behøver jeg ikke have flere dårlige nerver
over dem. Det ser nu spøjst ud må jeg sige. Skumle fisk... Godnat og tak
for svaret.
Vh. Annette

Fra : Thomas Madsen

Dato : 17-09-03 00:49

Annette Skovbon skrev:

> Det ser nu spøjst ud må jeg sige. Skumle fisk...

Ja, jeg lurede også lidt da jeg så det første gang. Var faktisk klar
til at tage en skriger for jeg troede også at det var en sygdom i
starten.

> Godnat og tak for svaret.

Godnat og velbekom. :)

Madsen.

Fra : corleone

Dato : 25-09-03 10:06

------------ klip ------------
Indimellem ligger en af dem på bunden - på siden som om den er død.
Pludselig 'hopper' den op og farer rundt igen som om intet var sket. Er det
normal smerling-adfærd eller hur? Vh. Annette
--------- /klip --------------

Jeg kan huske for mange år siden. Det var et af mine første akvarier, som
dengang var selskabsakvarier.
Jeg købte 4 pragtsmerlinger hos Dragefisken i Århus (godt sted). Næste dag
var 2 af dem døde. Da jeg afleverede dem i butikken fortalte han mig
sammenhængen - Nemlig at de spiller døde. Han gav mig 2 nye alligevel

Fra : Ib Madsen

Dato : 27-09-03 00:28

Hej hvis du lige har fået smerlingerne kan det være hvide pletter,
pragtsmerlinge har meget let ved at få hvide pletter, også hvis du har fået
nye fisk i akvariet. Pragtsmerlinger og øksefisk skal du/i altid være
opmærksom på, da de meget tit har hvide pletter med.
Pragtsmerlingerne kan godt have en mærkelig måde at arte sig på i akvariet,
kan være meget aktive, gemmer sig altid, ligge som de er døde osv.
Hilsen Ib Madsen
Dyrehandler Odense
66 12 42 80

Fra : corleone

Dato : 28-09-03 07:56

> Hej hvis du lige har fået smerlingerne kan det være
> hvide pletter,

Det var ikke hvide pletter. Dem kendte jeg dog