Moms af Internet handel
Fra : Lars

Dato : 18-09-03 23:07

Hej I kloge folk,

Jeg købte en CD i USA over nettet. Da jeg hentede den på posthuset var der
lagt dansk moms på beregnet således:

Værdi af CD 18 $ = 120 kr.
Forsendelse 7 $ = 47 kr.
I alt = 167 kr.
============================

Moms af 167 kr.er 44 kr. som jeg blev opkrævet.

Nu er mit spørgsmål. Skal jeg betale moms af forsendelsesprisen, det gør man
da normalt ikke, for så skulle postvæsenet jo opkræve moms hver gang jeg
modtog en pakke med f.eks. DHL fra USA.

Er der nogen der så godt inde i momsreglerne, at de kan svare på dette.

Mvh Lars

PS! Det kan slet ikke betale sig at købe en sådan CD, for jeg blev inkl.
gebyrer opkrævet i alt 96 kr. for at få den ind i landet, plus prisen på de
167 kr.

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 18-09-03 23:20

"Lars" skrev:
> Skal jeg betale moms af forsendelsesprisen, det gør
> man da normalt ikke, for så skulle postvæsenet jo
> opkræve moms hver gang jeg modtog en pakke med
> f.eks. DHL fra USA.

Du betaler moms af varens værdi i Danmark, og det er incl. forsendelse og
evt. told.

Siden du overhovedet spørger, så antager jeg at du handler som privat-person
(selvom denne gruppe omhandler erhverv). Hvis det er rigtigt antaget, så kan
du hente mere hjælp og information hos Told & Skats vejledning
"Internethandel for private":

http://www.erhverv.toldskat.dk/obj.asp?o_id=137519

Mvh, Lars

www.recorder.dk - Sammenligning af HD & DVD optagere