Køregodtgørelse - 60 dages regel.
Fra : Thomas

Dato : 18-09-03 08:08

Hejsa!
Kan nogen hjælpe lidt ?

Omkirng 100-150 gange årligt bliver jeg tilkaldt på et arbejde (meget
forskellige arbejdestider). Jeg får derfor en kørselsgodsgørelse på 2.90
kr. pr. km.

Da det er fra de samme adresser jeg kører fra og til arbejde gælder 60 dages
reglen.
DVS. at de første 60 gange er skattefrie.

Nu har vi så modtaget brev fra told & skat som er gået 3 år tilbage, altså
2001 + 2002 + 2003, og fået en mindre restskat. (Dog er jeg heldigvis ikke
selv ramt hårt, men nogle kollegaerne har desværre fået en grim regning)

Nu kommer spørgsmålet så: Gælder den 60-dages regel kun een gang ? Altså var
den brugt op allerede i 2001, som mange mener ? Min egen revisor mener at
man kan gøre brug af reglen 60 dage pr. år, og at det altså dermed ikke er
en engangs-foresstilling.

På forhånd tak,

Thomas

Fra : Michael H

Dato : 20-09-03 09:15

Kan din revisor ikke finde ud af det .- er det tid atfinde en ny!!! -
revisor altså!

60 dagesreglen, betyder at såfremt du kører frem og tilbage fra samme
arbejdsgiver - altså får betaling for at køre til og fra arbejde, kan du
højest få dækket de første 60 dage. Har du skiftende arbejdspladser, kan du
først få kørsel når du har kørt 60 dage til en anden
arbejdsplads/standplads.

Se mere her:
http://www.magnus.dk/ajour/satser/opslag/b008.htm

Eller kontakt