bogofilter
Fra : Martin Heller

Dato : 21-09-03 13:25

Jeg har lige installeret bogofilter-0.15.4-1 på min mandrake
maskine. Jeg ville gerne benytte det sammen med Ximian Evolution
1.4, men jeg synes ikke rigtigt at det virker.

Jeg har lavet et filter i Evolution som ser sådan ud:

Send meddelelse igennem skalkommando bogofilter -u returnerer 0

Flyt til mappe "Bogofilter"
Stop behandling

Er det den rigtige måde at gøre det på?

Er der en måde jeg kan teste om bogofilter virker?
Jeg har prøvet at gemme en spammail fra Evolution (som spammail)
og så køre

[martin@localhost martin]$ bogofilter -u spammail

som giver følgende besked:

Extra arguments given, first: spammail. Aborting.

Hvis jeg i stedet skriver:

[martin@localhost martin]$ bogofilter -u < spammail

Får jeg følgende:

bogofilter: relocation error: bogofilter: undefined symbol:
gsl_cdf_chisq_Q

Skulle jeg ikke få en besked om hvorvidt spammail er spam eller
ikke?

Det lader ikke til at jeg har forstået hvordan man skal bruge
bogufilter, men det jeg har forsøgt at anvende er fra bogofilter
-help

Usage: bogofilter [options] < message
classification options:
-u - classify message as spam or non-spam and
register accordingl

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 21-09-03 14:05

Martin Heller <mr_heller@yahoo.dk> writes:

> [martin@localhost martin]$ bogofilter -u < spammail

Uden at jeg kender bogofilter overhovedet, så er ovenstående ret
sikkert den rigtige måde at kalde den på.

> Får jeg følgende:
>
> bogofilter: relocation error: bogofilter: undefined symbol:
> gsl_cdf_chisq_Q

Så er der et eller andet der gik galt. Hvad det betyder kan jeg
desværre ikke hjælpe med. Prøv at putte fejlbeskeden ind i google.

--
Jacob - www.bunk.cc
In space, no one can hear you fart.

Fra : Martin Heller

Dato : 21-09-03 14:32

Jacob Bunk Nielsen wrote in
<spamdrop+m3k782i966.fsf@paven.bunk.cc>:

> Så er der et eller andet der gik galt. Hvad det betyder kan jeg
> desværre ikke hjælpe med. Prøv at putte fejlbeskeden ind i
> google.

Jeg synes ikke rigtigt jeg kan finden noget. Det lader til at
gsl_cdf_chisq_Q er en eller anden funktion i GNU Scientific
library, men jeg kan ikke finden noget om det i forbindelse med
bogofilter.

Jeg har følgende gsl filer installeret:
gsl-doc-1.3-2mdk
gsl-progs-1.3-2mdk