Qos pakkeplanlægning kan den styre hastigh~
Fra : Henning Lund

Dato : 21-09-03 12:57

I Win XP kan man begrænse reserveret båndbredde, kan det rette op på mit
problem med at bruge nettet samtidig med at en anden maskine på samme
linie downloader, hvis jeg nu ændrer båndbreddebegrænsningen fra 0 til
f.eks 50 på downloadmaskinen, giver det mig mere luft på den anden
maskine?
Div maskiner er på nettet via en hub.

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/

Fra : jens

Dato : 21-09-03 14:54

"Henning Lund" <hvis du fjerne dette.hla@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> linie downloader, hvis jeg nu ændrer båndbreddebegrænsningen fra 0 til
> f.eks 50 på downloadmaskinen, giver det mig mere luft på den anden

Nej, den i XP indbyggede qos reserverer kun 8 % af båndbredden på det lokale
netkort, hvilket er uinteressant da inetforbindelsen sjældent er =8% af
100Mbit.

> Div maskiner er på nettet via en hub.

Så konstruer en linuxrouter med qos, så kan du styre det meste.

Mvh Jens

Fra : Henning Lund

Dato : 21-09-03 15:28

jens skrev:

> Så konstruer en linuxrouter med qos, så kan du styre det meste.

Ahva for en qos, hva er det for en fætter, anyway tak for svaret på det
andet.

Fra : jens

Dato : 21-09-03 15:49

> Ahva for en qos, hva er det for en fætter, anyway tak for svaret på det
> andet.

QOS=Quality Of Service , og netop det du efterlyser, noget der kan styre
brugernes båndbredde, således at ingen kan beslaglægge hele Inetforbindelsen
til gene for resten.

Det hedder sikkert noget andet i linux sproget.

Mvh jens