Skærme
Fijala 3554
Fladskærm spørgsmål
Fra : Jane

Dato : 20-09-03 11:06

Jeg har en 17^ Medion, og køre i opløsning 1280x1024, men hvorfor er der så
mange sider som kun fylder halvdelen af skærmen, f.eks. netdoktor,
cybercity m.m. medens andre sider fylder hele skærmen ?

Hvis jeg prøver med en lavere opløsning, så fyldes skærmen ikke ud.

venlig hilsen
Jane

Fra : Tobias Nielsen

Dato : 20-09-03 12:41

"Jane" <nokvin@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> cybercity m.m. medens andre sider fylder hele skærmen ?
>
> Hvis jeg prøver med en lavere opløsning, så fyldes skærmen ikke ud.

Hjemmesider kan være kodet på forskellige måder. Nogle er kodet så de passer
til en opløsning på eksempelvis 8*600 og andre 1024*768. Det er på disse
sider du vil opleve, at ikke hele skærmen bliver fyldt ud, når du kører med
den højere opløsning.
Andre sider derimod er kodet så størrelsen af indholdet selv tilpasser sig
opløsningen. Disse sider vil som regel fylde hele skærmen ud (alt efter
kodning selvfølgelig)

Med venlig hilsen
Tobias

Fra : Jane