Skærme
Fijala 3554
Kontrast og lys på iiyama skærm
Fra : Dennis H

Dato : 11-09-03 09:48

Hej

Jeg har nu købt en 17" iiyama skærm ProLite E431S.

Når man justerer kontrast og lys i yder stillingerne, er det svært at se
nogen stor forskel, det kan dog godt anes at der sker noget.
Billedet er lidt lysere i bunden end for oven, uanset betragtningsvinklen.

Skal/er det være sådan på en fladskærm?

Jeg bruger den analoge indgang, har et 8 Mb grafikkort indstillet til
1280x1024 16 bit farve..

/ Dennis

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 11-09-03 10:17

"Dennis H" <@> skrev i en meddelelse
> [...]
> nogen stor forskel, det kan dog godt anes at der sker noget.
> Billedet er lidt lysere i bunden end for oven, uanset betragtningsvinklen.

Mht. lysinstillingerne, så afhænger det af hvordan softwaren i skærmen er
skruet sammen. Det lyder ikke usandsynligt, at din skærm opfører sig som den
gør.

Mht. skærmen, som er lysere i bunden end foroven, er det også et fænomen der
ofte ses. Husk på at de nuværende fladskærme alle er baggrundsbelyst af en
eller flere "lamper" for overhovedet at kunne vise et billede, og i mange
tilfælde spredes lyset ikke helt perfekt, således at skærmen er lysere i
nærheden af lyskilden. Det vil du især kunne se på et sort skærmbillede i et
mørkt rum.

mvh
Peter