Opdatere BIOS på dette MB ?
Fra : Kim

Dato : 18-09-03 09:37

Jeg har ikke så meget styr på BIOS update, måske I kan hjælpe.

På min gamle pc, som min datter bruger nu med Win98, kunne jeg
godt tænke mig at få XP ind på, og har derfor fgl. spørgsmål:

Jeg søgt og søgt efter en opdatering af MB som hedder ifgl. manualen:
System Board K6XV3+/66 Rev.B+

Jeg tror det er dette kort:
http://www.dfi.com.tw/Support/Download/bios_download_us.jsp

Når jeg starter maskinen skriver den:
Award Modular BIOS v.4.51PG
10/06/1999-VP3-596B-DD-2A5LED4GC-00
Award Plug and Play BIOS Extension v.1.0A

Kender nogen at jer dette MB ?
Hvilken BIOS-update/flash er den nyeste til dette MB ?
Hvor kan jeg DL den henne ?
Vil det give mere ydelse på computeren ?
Ville det være en god ide at updatere/flashe denne BIOS /MB ?
Findes der en vejledning på hvordan man gør ?

Lige nu ligger der en Amd-K6 500 MHz processor MMX,
3DNow, Win 98 SE og 256 Mb Sd Ram ( har en ekstra blok
med 256 MB Sd Ram liggende)

Mvh Kim

Fra : Kim

Dato : 18-09-03 10:27

"Kim" <no@spam.dk> skrev
> Jeg tror det er dette kort:
> http://www.dfi.com.tw/Support/Download/bios_download_us.jsp

Ups, dårligt link...
Her: http://www.dfi.com

Mvh Kim

Fra : Leony

Dato : 18-09-03 13:36

"Kim" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg søgt og søgt efter en opdatering af MB som hedder ifgl. manualen:
> System Board K6XV3+/66 Rev.B+

Prøv at kigge på boardet, ofte så vil boardmodellen være trykt på selve
boardet (ofte mellem PCI-soklerne).

> Hvilken BIOS-update/flash er den nyeste til dette MB ?

Den er fra 2000.

http://www.dfi.com.tw i deres downloadsektion.

> Vil det give mere ydelse på computeren ?

Nej.

> Ville det være en god ide at updatere/flashe denne BIOS /MB ?

Hvis der ikke er nogle problemer med computeren, så hjælper det ikke
noget at opdatere BIOS.
Hvis der går noget galt under flashningen, så kan det i værste fald
resultere i et ubrugeligt board.

http://www.dfi.com/support1/bioshelp2.htm

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Kim

Dato : 18-09-03 21:39

"Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> skrev
> [...]
> noget at opdatere BIOS.
> Hvis der går noget galt under flashningen, så kan det i værste fald

Da jeg har haft problemer før med at bruge 512 Mb Ram på dette
MB før, fandt jeg dette link på google: http://devnull.at/?3I9XV
hvor jeg også beskrev problemet. Lars svarer:

>Dit motherboard bruger VIA MVP3 chipsæt som kan cache mellem 128
>og 512 MB RAM, alt efter hvor meget level 2 cache der er på, og
>jeg gætter på dit så har 1MB level 2 cache og derfor kan det kun
>cache 256MB RAM, hvorfor du kan opleve at maskinen kører
>langsommere når du overskrider de 256MB RAM.
>
>Så ja, dit bundkort understøtter 768MB RAM, desværre er det kun
>de 256 første der bliver cachet. Det er der så vidt jeg ved ikke
>noget at gøre ved (andet end at tage det ene modul ud igen, eller
>skifte bundkort).

Kan nogen her forklare mig dette for det forstår jeg ikke rigtigt ?
Hvor kan jeg se om mit gamle MB kun har 1MB level 2 cache ?
Kan jeg installere XP og så vil den bruge de 512 Mb Ram ialt ?
Hvad skal jeg gøre for at kunne bruge 512 Mb Ram på dette MB ?
Mvh Kim