HT cpu på ældre bundkort ?
Fra : Jakob

Dato : 10-09-03 11:08

Jeg sidder med et MSI 845 Ultra og ifølge neden stående link understøtter
det ikke en p4 3.06 ghz med HT. Men er dette pga chipsettet skal kunne noget
specielt for at understøtte HT, eller bare pga bundkortet officielt ikke
understøtter 533 fsb ?
Jeg kan nemlig godt køre min nuværende cpu ved 133 fsb, og derfor ville
dette være en god måde at få HT på.

På forhånd tak
Jakob

http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=34

Fra : Leony

Dato : 10-09-03 14:10

"Jakob" <cheapmeat@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Men er dette pga chipsettet skal
> kunne noget specielt for at understøtte HT, eller bare pga bundkortet
> officielt ikke understøtter 533 fsb ?

Chipsette skal understøtte HT.
"Hyper-Threading functions in the CPU need the right chipset to activate
them."
http://www.sysopt.com/articles/HyperThreading/index2.html

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Jakob

Dato : 10-09-03 15:44

> Chipsette skal understøtte HT.
> "Hyper-Threading functions in the CPU need the right chipset to activate
> them."
> http://www.sysopt.com/articles/HyperThreading/index2.html

Det var jo så en streg i regningen :(
Gad vide om det kan betale sig at få et bundkort med 800 fsb og en billig
2.4 cpu med HT og så nøjes med sine gamle ram..

Eller er jeg simpelthen nødt til at skulle ud og lave den store investering
?

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 10-09-03 15:54

Jakob wrote:
> ... så nøjes med sine gamle ram..
>
> Eller er jeg simpelthen nødt til at skulle ud og lave den store
> investering ?

Hvilke ram har du?

--
Martin K

Fra : Jakob

Dato : 11-09-03 13:09

> Hvilke ram har du?

hehe, lover du ikke at grine ? :>

2x256 pc2100...forskellig fabrikat oveni hatten. Min overvejelse gik på at
køre rammene ved 133 indtil videre, og så investere i nogle sejere nogen hen
ad vejen. Kan ikke huske om det er på p4 systemer eller Athlon systemer hvor
ram båndbredden har stor indvirkning på systemets ydelse..

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 11-09-03 13:14

In article <bjpoqk$gmf$1@news.cybercity.dk>, Jakob wrote:

> ad vejen. Kan ikke huske om det er på p4 systemer eller Athlon systemer hvor
> ram båndbredden har stor indvirkning på systemets ydelse..

Det er P4.

Mvh Thomas, Vanløse