Inet-server setup - Er dette muligt?
Fra : .Mads

Dato : 20-09-03 14:27

Kunne tænke mig at hoste et par domæner med meget-meget lidt trafik. Jeg
ønsker at understøtte HTTP/HTTPS/FTP og email. Pt. har jeg TDC Bredbånd og
kører XP-PRO på en AMD Athlon 2000+-maskine. Såvidt jeg forstår så skal/bør
jeg

1. Få fast IP istedet for dynamisk.
2. Sætte XP-PRO's webserver op (HTTP/HTTPS/FTP).
3. Installere en mailserver (kan nogen komme med en anbefaling?) og sætte
denne op.
4. Sætte en firewall op (har pt. Norman - er den tilstrækkelig?).
5. Nameserver - hvad med den/det?

TIA

--
..Mads

Fra : jens

Dato : 20-09-03 14:45

".Mads" <nej@ingenstederikongeriget.dut> skrev i en meddelelse

> [...]
> ønsker at understøtte HTTP/HTTPS/FTP og email. Pt. har jeg TDC Bredbånd og
> kører XP-PRO på en AMD Athlon 2000+-maskine. Såvidt jeg forstår så

Dur ikke til "et par" domæner, xp pro kan kun hoste et domæne.

> 1. Få fast IP istedet for dynamisk.

God ide, men ikke nødvendigt.

> 2. Sætte XP-PRO's webserver op (HTTP/HTTPS/FTP).

Xp pro hoster max et domæne, og tillader max 5 brugere ad gangen.

Mailenable , www.mailenable.com

> 4. Sætte en firewall op (har pt. Norman - er den tilstrækkelig?).

Afhænger af hvordan din netforbindelse er sat sammen.

> 5. Nameserver - hvad med den/det?

Registrer din domæner på www.gratisdns.dk , så er det problem løst.

Mvh Jens

Fra : .Mads

Dato : 20-09-03 15:32

"jens" <@> skrev i news:bkhlci$4s7$1@news.net.uni-c.dk...

> ".Mads" <nej@ingenstederikongeriget.dut> skrev i en meddelelse

> Dur ikke til "et par" domæner, xp pro kan kun hoste et domæne.

Uha, det var en streg i regningen! Hvad gør man (hmm - jeg!) så istedet?

> Xp pro hoster max et domæne, og tillader max 5 brugere ad gangen.

Den IIS der fulgt med NT4Server havde den også den begrænsning?

> Mailenable , www.mailenable.com

Tak, den ser fin ud.

> Registrer din domæner på www.gratisdns.dk , så er det problem løst.

Tak...

--
..Mads

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 20-09-03 18:32

..Mads <nej@ingenstederikongeriget.invalid> skrev:

> "jens" <@> skrev i news:bkhlci$4s7$1@news.net.uni-c.dk...

> Uha, det var en streg i regningen! Hvad gør man (hmm - jeg!) så
> istedet?

Kan du sige "Apache" ?

http://httpd.apache.org

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : ///JJ

Dato : 20-09-03 18:37

"jens" <mkg@jellingnet.dk> wrote in message

> skal/bør
>
> Dur ikke til "et par" domæner, xp pro kan kun hoste et domæne.

> God ide, men ikke nødvendigt.

Rigtigt, men det er ikke særlig stabilt at køre servere på dynamiske
adresser. Det kan ikke undgås, garanteres eller endsige forudsiges hvornår
man kommer til at skifte ip, og særlig ved mail-hotel kan det betyde at en
afsender af en mail får at vide at mail-hotellet ikke findes, hvilket igen
kan være uheldigt hvis det skal bruges bare lidt professionelt. Hvis det
blot er for at lege med teknologien er det knap så vigtigt, men når det skal
køre rigtigt skal det være fast IP.

mvh
///JJ

Fra : jens

Dato : 20-09-03 20:00

"///JJ" <jesperhnR-E-M.O.V.E@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kan være uheldigt hvis det skal bruges bare lidt professionelt. Hvis det
> blot er for at lege med teknologien er det knap så vigtigt, men når det

Var det ikke en TDC linie ?
Dels er deres faste ipèr kun lidt mere faste end deres dynamiske, dels har
de opsat begrænsninger på port 25 så man er tvunget til at køre med mxbackup
Vel netop for at den ikke skal bruges "prof" .

Men en "fast" er da at foretrække, den er nu fast nok sålænge man ikke
skifter macadresse så vidt jeg har ladet mig fortælle....

Mvh Jens

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 20-09-03 21:56

"jens" == jens <mkg@jellingnet.dk> writes:

> [...]
> de opsat begrænsninger på port 25 så man er tvunget til at køre med mxbackup
> Vel netop for at den ikke skal bruges "prof" .

Det afhænger af hvilket produkt man køber. Pro@ccess, som vist er
kommet til at hedde BB professional i mellemtiden, er nok et godt
bud. Jeg har den samme IP som jeg startede med for halvandet år siden,
og så er der ikke blokeret for port 25.

--
/Wegge <http://outside.bakkelygaard.dk/~wegge/>

Fra : jens

Dato : 21-09-03 22:24

"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@bakkelygaard.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kommet til at hedde BB professional i mellemtiden, er nok et godt
> bud. Jeg har den samme IP som jeg startede med for halvandet år siden,

Ja det er noget roderi med de skiftende navne.
Der er forskel på dem jo.

Mvh jens