netværk
Fra : tommy

Dato : 19-09-03 15:26

jeg ved ikke om det er den rigtige grp. men ret mig venligst hvis det er
forkert.
hvordan får man en firewall i XP til at tillade adgang fra 2 bestemte pc der
kører 98.
Er i netværk på samme adresse forbundet vedhjælp af en router, og har ikke
deling af internetforbindelse.
venlig hilsen tommy
ps. venlig besvarelse for analfabeter

Fra : Peter Mogensen

Dato : 19-09-03 15:40

tommy wrote:
> [...]
> kører 98.
> Er i netværk på samme adresse forbundet vedhjælp af en router, og har ikke

Jeg kan ikke svare på dit spørsmål, da jeg ikke bruger Windows, men jeg
kan forestille mig at dem, der evt. kan gerne vil vide følgende:

1) Hvilken firewall snakker du op? Hvad hedder produktet?

2) Hvad mender du med "adgang"? Adgang til WinXP maskinen, eller til
Internettet?

3) Er det korrekt at antage (ud fra din beskrivelse) at dit net ser
således ud (ses bedst med proportionalfont):

------- WinXP

Internet ---- router ---- -------- Win98

-------- Win98

?

Peter

Fra : tommy

Dato : 19-09-03 15:47

hej peter
1)
firewall::: der er standard i XP
2)
adgang:: at man evt. kan dele printer, filer, osv. altså Intranet tror jeg
det hedder
3)
ja

Fra : Peter Mogensen

Dato : 19-09-03 15:51

tommy wrote:
> hej peter
> 1)
> firewall::: der er standard i XP

ok... som sagt. Jeg kender den ikke.

> 2)
> adgang:: at man evt. kan dele printer, filer, osv. altså Intranet tror jeg
> det hedder

Altså adgang til WinXP-maskinen.

> 3)
> ja

ok... d.v.s. at din router har ikke noget med sagen at gøre.

Peter

Fra : tommy

Dato : 19-09-03 16:22

det jeg håbede var. at man kunne tillade komunikation mellem mine egne 3 pc
og lukke for adgang fra internettet

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 19-09-03 17:23

In article <3f6b1f0d$0$152$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, tommy wrote:
> det jeg håbede var. at man kunne tillade komunikation mellem mine egne 3 pc
> og lukke for adgang fra internettet

Der findes LAN protokoller som internettet ikke kan route til
fx IPX.

Vil du ikke kunne løse din problemstilling med IPX eller NetBUI?