Winxp og samba som domain controller?
Fra : TheZub

Dato : 18-09-03 21:44

Hej

Jeg har fået meldt min WinXP maskine ind i mit domæne og har oprettet en
bruger på linux maskinen til min winxp box.

Men når jeg forsøger at logge på domænet, siger den at der ikke er oprettet
nogen computerkonto på domænet, og i logfilen skriver samba:

[2003/09/18 22:38:21, 0] rpc_server/srv_netlog_nt.c:get_md4pw(176)
get_md4pw: Workstation winxp$: no account in domain
Dette skrev den umiddelbart efter at jeg havde meldt maskinen ind i domænet,
og windows sagde "Velkommen til domænet" du skal genstarte for det virker.

Hvordan laver jeg sådan en?

De brugere jeg prøver at logge ind med har jeg kørt en smbpasswd -a
<username> på.

Det er en RH9 med Samba 2.2.7

nogen der kan hjælpe ?

regards Jacob

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 19-09-03 07:33

TheZub wrote:
> [...]
> og windows sagde "Velkommen til domænet" du skal genstarte for det virker.

Det står der en masse om i flg. fremragende
skrift:

http://www-1.ibm.com/servers/esdd/tutorials/samba/

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : Carsten

Dato : 23-09-03 11:02

TheZub wrote:

> [...]
> det virker.
>

> Hvordan laver jeg sådan en?
>
> De brugere jeg prøver at logge ind med har jeg kørt en smbpasswd -a

Hej Jacob
uden at jeg vil gøre mig vældig klog, men jeg har da fået det til at virke
med en SAMBA og win98 prøv at kikke her
http://www.linuxbog.dk/admin/bog/samba.html
10.1.1. Tillidsforhold mellem maskinerne

ws1$ er computernavn ( egenskaber netværk identifikation)

/Carste