SSH-klient
Fra : Peer Jensen

Dato : 18-09-03 19:50

Hvilket produkt kan anbefales til windåser? TTSSH, PuTTY, SSH Secure Shell
eller hva'? Må gerne være gratis.

Peer

It's not a bug... - it's a feature (Citat: M$)

Fra : Peter Mogensen

Dato : 18-09-03 19:57

Peer Jensen wrote:
> Hvilket produkt kan anbefales til windåser? TTSSH, PuTTY, SSH Secure Shell
> eller hva'? Må gerne være gratis.

Jeg har før brugt PuTTY til maskiner hvor jeg bare lige hurtigt skulle
have en klient på. Det er fint nok... TTSSH kan vist kun SSH1 ... måske
har det ændret sig.

Skal jeg noget seriøst installerer jeg CygWin og OpenSSH næste gang tror
jeg.

Peter

Fra : Max Andersen

Dato : 18-09-03 20:06

"Peer Jensen" <#max_fart#@nal-net.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilket produkt kan anbefales til windåser? TTSSH, PuTTY, SSH Secure Shell
> eller hva'? Må gerne være gratis.

Jeg er glad for putty, men min tidligere lærling elsker WinSCP, som også kan
overføre filer i et FTP-klient lignende vindue.

Max

Fra : Hans Joergensen

Dato : 18-09-03 21:28

Peer Jensen wrote:
> Hvilket produkt kan anbefales til windåser? TTSSH, PuTTY, SSH Secure Shell
> eller hva'? Må gerne være gratis.

Putty er rart ..

// Hans
--
Red-line-shift,Red-line-shift,etc.etc.Red-Light-Stop,Repeat...

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 18-09-03 23:54

Peer Jensen wrote:

> Hvilket produkt kan anbefales til windåser? TTSSH, PuTTY, SSH Secure Shell
> eller hva'? Må gerne være gratis.

Putty er godt. Det beste ved putty er at man ikke behøver at installere den,
man kan bare køre en EXE fil. Det er godt hvis man sidder ved en maskine,
man ikke kan installere på.

Jeg har også engang prøvet den fra ssh.com (SSH Secure shell?). Det er OK,
specielt filbrowsing). Nu er den ikke gratis, men der er en evalution
version og non-commercial version, som jeg ikke har prøvet.

Fra : Allan Olesen

Dato : 20-09-03 23:30

Niels Elgaard Larsen <elgaard@diku.dk> wrote:

>Putty er godt. Det beste ved putty er at man ikke behøver at installere den,
>man kan bare køre en EXE fil. Det er godt hvis man sidder ved en maskine,
>man ikke kan installere på.

VNC har en java-klient, som loades automatisk, naar man
besoeger maskinen via en webbrowser paa den rette port.

Dvs. man slet ikke skal installere noget eller koere fra
diskette. Det er lidt smart, fordi man af og til loeber ind i
IT-politikker der forbyder begge dele, men ikke tager stilling
til afvikling af java-elementer paa websites.

Er der mon nogen, der har lavet en tilsvarende ssh-klient, saa
man kan koere ssh gennem webbrowseren?

--
Allan

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 21-09-03 00:20

Således skrev Allan Olesen <aolesen@post3.tele.dk> i
dk.edb.system.unix Sun, 21 Sep 2003 00:29:33 +0200:

>Er der mon nogen, der har lavet en tilsvarende ssh-klient, saa
>man kan koere ssh gennem webbrowseren?

<http://www.appgate.com/mindterm/> er en javaaplet, som virker ganske
udmærket.

Knud
--
555 = number of the WannaBeast

Fra : Allan Olesen

Dato : 21-09-03 09:10

Knud Winckelmann <knud@fabel.dk> wrote:

><http://www.appgate.com/mindterm/> er en javaaplet, som virker ganske
>udmærket.

Fantastisk. Umiddelbart kan jeg ikke maerke forskel i forhold
til PuTTY.

Jeg kan dog sjovt nok ikke faa den til at koere under Mozilla,
men for en gangs skyld er formaalet opfyldt, hvis den kan
koere under IE.

--
Allan

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 21-09-03 11:09

Således skrev Allan Olesen <aolesen@post3.tele.dk> i
dk.edb.system.unix Sun, 21 Sep 2003 10:09:52 +0200:

>Jeg kan dog sjovt nok ikke faa den til at koere under Mozilla,
>men for en gangs skyld er formaalet opfyldt, hvis den kan
>koere under IE.

Her virker den fint med Mozilla 1.3 og Opera 7.11 under Sun Java
version 1.4.1_01. (Det hele under Win32)

Jeg har også brugt den i en IE 5.5, tror jeg det var, med den
medfølgende MS Java-engine.

Knud
--
Recedite, plebes! Gero rem imperialem!

Fra : Allan Olesen

Dato : 21-09-03 11:45

Knud Winckelmann <knud@fabel.dk> wrote:

>Her virker den fint med Mozilla 1.3 og Opera 7.11 under Sun Java
>version 1.4.1_01. (Det hele under Win32)

Nu virker det ogsaa her. Jeg har ikke aendret noget. Mystisk.

Brugbarheden begraenses dog lidt af, at kopiering til/fra
clipboard, tunnelling og filadgang paa klienten ikke er
tilladt paa en ikke-signeret udgave. Og eftersom MS har
trukket deres piratversion af Java tilbage, er det nok ikke
lige saadan at finde vaerktoejer til at signere en udgave, som
accepteres af MS VM.

--
Allan