Den perfekte sportsdykkeruddannelse
Fra : Klaus Christensen

Dato : 18-09-03 19:19

Ovenstående glimrende "pind" om klubber som kun er for sportsdykkere fra en
organisation løb lidt af sporet.
Emnet er interessant.

Findes der nogen som er så glade for en organisation, at de syntes den er
komplet?

Jeg syntes, at både CMAS og PADI's uddannelsessystemer er fyldt af fejl af
forskellige slags. Naui, Nase, NASA og de andre kender jeg ikke noget til.
Primært syntes jeg følgende to påstande er problematiske og kunne godt tænke
mig nogle SAGLIGE kommentarer til dem:

- CMAS/DSF er alt for langsomme til at opdatere deres uddannelser. Eks.
Sportsdykkerhåndbogens nyeste version opererer stadig med tilladt
iltpartialtryk på 1,8.
- PADI tænker for økonomisk når de ikke inkluderer "rescueøvelserne" i OWD
og AOWD istedet for et selvstændigt kursus som koster det hvide....
- Den avancerede: tabeller, dekompression, Haldane, Bühlmann etc. fortjener
måske en helt anden "pind".

KC

--
Klaus Christensen - www.kcdk.com
CMAS *** - Padi Divemaster - Basic nitrox CMAS og PADI

Fra : Morten Dall

Dato : 18-09-03 23:17

Davs Klaus,

"Klaus Christensen" <klausc@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> - CMAS/DSF er alt for langsomme til at opdatere deres uddannelser. Eks.
> Sportsdykkerhåndbogens nyeste version opererer stadig med tilladt
> iltpartialtryk på 1,8.

det passer ikke jeg begyndte at undervise elever i CMAS for et år siden, og
i deres bog stod der 1,4 i min bog, fra da jeg tog **CMAS står der 1,6 i min
instruktørs bog stod der 1,8 og i min onkels gamle bog som er et sted mellem
20 og 35 år gammel står der 2,0

mvh Morten Dall