VNC....
Fra : Allan N. Skov

Dato : 08-04-01 20:46

Hej NG!

Jeg har en mindre server stående (windows 2000 pro), den skal køre et VNC
(Virtual Networking Computing) program (altså så jeg kan styre den fra en
anden maskine, altså få hele desktoppen frem på en anden PC), jeg bruger vnc
programmet downloadet herfra: http://www.uk.research.att.com/vnc/ men den
virker ikke altid. Jeg har problemer med at logge på nogle gange, hvor jeg
får beskeden "connection lost" med det sammen jeg har tastet mit Password
ind.

Hvan kan jeg gøre og er der evt et alternativ til dette program??

mvh Allan

--
_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/
_/ Allan N. Skov _/_/_/_/_/

Fra : Martin Jensen

Dato : 08-04-01 21:31

> Jeg har problemer med at logge på nogle gange, hvor jeg
> får beskeden "connection lost" med det sammen jeg har tastet mit Password
> ind.

Jeg anvender selv VNC og har igen problemer med dette, så jeg gætter på at
dit problem ikke har noget med VNC at gøre, og at et skift til et andet
program ikke vil hjælpe dig.

Er det over lokalnet eller over internet? Og er det fra en betemt maskine
fejlen opstår når du vil logge på serveren, eller er det fra alle? Sker
fejlen også hvis du anvender fjernstyringsappletet i en browser frem for den
vncvieweren?

Kom med lidt mere info - vi skal nok få det til at lykkes os alle sammen : )

Mvh Martin

Fra : Kemster

Dato : 15-04-01 10:20

> fejlen også hvis du anvender fjernstyringsappletet i en browser frem for
den
> vncvieweren?

ikke for noget, men hvordan bruger man en browser til det ??

Kemster

Fra : Martin Jensen

Dato : 16-04-01 12:43

> ikke for noget, men hvordan bruger man en browser til det ??

Der er en lille-bitte webserver bygget ind i VNC-serveren som (under Win32)
lytter på port 5800

Den server 2 ting:

- en simpel index.html side, som indlæser
- et java-applet som fungerer ligesom VNCvieweren.

På den måde kan du i din browser skrive:

http://ipnummerpåmaskinederskalfjernstyres:5800
(husk at skrive http:// da browseren ellers ikke altid gætter det er http
protocollen - porten er jo ikke 80 som er standard for http)

Så vil du få næsten samme funktionalitet som VNCviewer.exe filen tilbyder.
Det er lidt langsommere da det afvikles i en virtuel maskine, men det kan
sagtens bruges, så du f.eks. på biblioteket (eller skolen) kan undgå at
skulle køre et (måske) forbudt program: vncviewer.exe

Der kan være nogle problemer med at kører det gennem firewalls, men det har
jeg ikke selv prøvet, så..

Men sådan!

Venligst,

Martin

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 09-04-01 03:19

Allan N. Skov skrev...

>Hvan kan jeg gøre og er der evt et alternativ til dette program??

Som Martin skriver, så tror jeg ikke problemet er VNC relateret. Jeg
benytter selv TridiaVNC, men har tidligere benyttet AT&T's. Begge uden
problemer.

Men prøv med www.tridiavnc.com

--
kent
www.oldhoj.dk

Fra : Allan N. Skov

Dato : 13-04-01 11:55

tjaa, nu virker det sgu, god knows why.....
/Allan