og noget om tidsler
Fra : Musen

Dato : 17-09-03 20:32

Jeg har til min skræk lige opdaget, at vores græsplæne er fuld af små
tidsler. (opdagede det ved at gå hen over den med bare tæer )
Er der nogen der ved hvad jeg kan gøre, altså udover at lægge mig på knæ og
grave hver enkelt op, det er udelukket med to små børn og en have på 1500 m2

Venlig hilsen Mia

Fra : Carsten

Dato : 18-09-03 04:43

Du kan brænde dem væk med en gasbrænder eller dampe dem væk med en damper
(fiskars laver dem). Hvis du vælger damperen skal du være opmærksom på, at
de nok skal have et par gange inden de går ud.
Held & lykke.

Fra : Jens Borchert Peders~

Dato : 18-09-03 09:24

"Musen" <mivsesnabela@sol.dk> wrote in

> [...]
> Er der nogen der ved hvad jeg kan gøre, altså udover at lægge mig på
> knæ og grave hver enkelt op, det er udelukket med to små børn og en

Du kan købe et specielt tidseljern, sikker også brugbart på andet ukrudt, i
byggemarkedet.
Den har 3 kraftige 10cm lange pigge du stikker ned over tidslen og drejer
rundt.
Så kommer den med op og med et tryk på palen på håndtaget bliver tidslen
trykkeud af piggene.

Og du skal ikke engang bukke dig.

Jens Borchert Pedersen
Østfyn
Mailto:jbp@vip.cybercity.junkdk

Fra : Pia J

Dato : 18-09-03 09:26

> Du kan købe et specielt tidseljern, sikker også brugbart på andet ukrudt,
> byggemarkedet.

Og 14 dage efter er der 3 nye på samme sted - suk.

:Pia